کد خبر: ۵۱۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
ناظر کل گمرکات کردستان گفت: متاسفانه در سطح کشور تنها دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه فاقد سیستم برق اضطراری هستند و این کمبود مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است.

به گزارش برق نیوز، خلیل حیدری ضمن اشاره به نیاز‌های دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی مرز‌های کشور دارای سیستم برق اضطراری هستند به جز کردستان، که بار‌ها برای خروج از این وضعیت پیگیری‌های را انجام داده ایم، ولی تا کنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به احتمال خاموشی‌ها در تابستان سال جاری، یادآور شد: در صورت اعمال خاموشی‌ها و حتی قطعی‌های احتمالی برق به دلیل مشکلات شبکه، کل فعالیت‌ها در این دو مرز تعطیل می‌شود و این وضعیت باید در کوتاهترین زمان ممکن سامان داده شود.

ناظر کل گمرکات استان کردستان با اشاره به نیاز‌های تامین برق در مرز رسمی سیرانبند بانه، گفت: مدیریت شرکت برق از ایجاد پست ۳۶ کیلو ولت در بانه خبر می‌دهد این در حالی است که میزان مصرف در برخی زمان‌ها به علت گسترش مرز‌های رسمی و افزایش مبادلات به ۲۴۰ کیلو ولت هم می‌رسد و به همین دلیل باید در این زمینه تجدیدنظر جدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: برخی از نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول باشماق و سیرانبند را بازارچه مرزی به حساب می‌آورند و بر این مبنا حاضر به تامین نیاز‌ها هستند این در حالی است که هم ماهیت ذاتی این مرز‌ها و کارکردهایشان در حد رسمی و بین المللی است و هم دولت رسمی بودن را تصویب و ابلاغ کرده است.

حیدری با اشاره به رشد فعالیت‌های تجاری در دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه، عنوان کرد: حجم مبادلات تجاری مرز‌های باشماق و سیرابنبند بالا رفته و نیاز به ارتقاء سطح ادارات حاضر در آن‌ها ضروری است.

حیدری در خصوص تامین سرور مستقل برای سیرانبند بانه، گفت: سرور موجود از سنندج دستور می‌گیرد و تا کنون مشکلی برای تجار فراهم نکرده، اما برای مستقل کردن آن نیاز به تغییر چارت سازمانی و تهیه مکان استقرار دارد که این مهم به صورت ویژه در دست پیگیری است.

وی به وضعیت تامین باسکول در سیرانبند بانه اشاره کرد و افزود: در زمینه باسکول هم ما قول دادیم تا پایان خرداد این کار را انجام دهیم، اما به علت پشیمان شدن پیمانکار نتوانستیم به وعده عمل کنیم که در صورت انتخاب پیمانکار جدید در مدت کمتر از یک ماه کار به پایان می‌رسد.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار