کد خبر: ۵۱۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
ثبت ۲۱۳ درخواست همشهریان کردستانی در سامانه سامد مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد در حاشیه برپایی" میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو" گفت: تنها در روز اول برگزاری میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو در استان کردستان، ۲۱۳ درخواست در حوزه صنعت آب و برق استان در سامانه سامد به ثبت رسید.

به گزارش برق نیوز، مریم کارگرنجفی مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد در حاشیه دومین روز از برپای "میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو" در مدیریت برق شهرستان سنندج در حال برگزاری است، گفت: "میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو" با هدف بررسی درخواست ها، مشکلات و بعضأ تخلفات صورت گرفته برای همشهریان کردستانی در حوزه‌های آب و برق از صبح دیروز در سنندج آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر امروز برپاست.

وی افزود: در میز ارتباطات مردمی تیم‌های پاسخگویی در حوزه‌های آب و برق شنوای مسائل و مشکلات مراجعان هستند و در نهایت مراجعان از طریق کد‌های پیگیری ارائه شده سامانه سامد می‌توانند از نتایج اقدامات انجام شده درباره مشکلات و مسائل مطرح شده شان مطلع شوند.

کارگر نجفی با تاکید بر اینکه "میز ارتباطات مردمی" با مدیریت مرکز ارتباطات مردمی نهاد رئیس جمهوری شکل گرفته است، اظهار داشت: با همکاری شرکت‌های زیر مجموعه در استان‌ها و در قالب شورای هماهنگی، بستری فراهم می‌شود تا نمایندگان وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی در حوزه‌های آب و برق به صورت مستقیم با مردم گفتگو داشته باشند.

وی از ثبت ۲۱۳ درخواست در سامانه سامد تنها در روز اول برگزاری میز ارتباطات وزارت نیرو در کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد گزارش ثبت شده، ۱۰۰ مورد مربوط به توزیع و انتقال نیروی برق و موارد متفرقه، ۶۷ مورد مربوط به شرکت آب و فاضلاب و ۴۶ درخواست نیز در حوزه آب منطقه‌ای بوده است که بدون شک این آمار در روز دوم روند افزایشی خواهد داشت.

کارگر نجفی عموم موضوعات مطرح شده در میز ارتباطات مردمی را درخواست‌های مرتبط با تبدیل وضعیت همکاران شاغل در حوزه صنعت آب و برق عنوان کرد و افزود: بیشترین درخواست در حوزه مشترکین و خدمات فروش نیز مربوط به آبررسانی به روستا‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از درخواست‌های حوزه توزیع و انتقال برق مربوط به واگذاری انشعاب برق در خارج از محدود شهر و روستا بوده است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی شهرداری‌ها بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز در داخل شهرها، تعداد درخواست‌های ثبت شده در خصوص واگذاری انشعاب آب و برق به ساخت و ساز‌های غیرمجاز زیاد است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد افزود: تعیین مرز بستر رودخانه نیز بیشتر درخواست ثبت شده در حوزه شرکت آب منطقه‌ای بوده که بخش زیادی از این موضوعات با همکاری دادستان‌ها قابل بررسی و پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر درخواست همشهریان در حوزه آب مربوط به واگذاری انشعاب بوده است، گفت: بسیاری از دشت‌ها در استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شوند که واگذاری و تخصیص آب به این اراضی از لحاظ قاونی ممنوع است.

کارگر نجفی در ادامه به شعار سال ۱۴۰۱ تحت عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو به سهم خود و به عنوان یکی وزارتخانه‌های خدمتگذار در تلاش است با ایجاد بستر مناسب و اتخاذ راهکار‌های صحیح بستر را جهت تحقق عملی شعار سال فراهم نماید.

وی در پایان با اشاره به اینکه فصل تابستان فصل آزمون صنعت آب و برق در کشور است، اظهار داشت: خوشبختانه روند برنامه‌های مدیریت مصرف برق امسال در استان به نحوی بوده که مدیریت صحیحی در حال اجراست که امید است این روند تا پایان پیک همچنان با همکاری مردم و دستگاه‌های مربوطه تداوم داشته باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار