کد خبر: ۵۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق از آغاز عملیات اجرایی ایجاد خط انتقال پساب فاضلاب شهری یزد به نیروگاه‌های این استان خبر داد.

به گزارش برق نیوز، محسن شیرغلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته استفاده از پساب فاضلاب شهری در دستور کار مجموعه صنعت آب و برق استان یزد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، خط سبز آبرسانی به صنایع استان در دستور کار این شرکت‌ها قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز نیروگاه‌های استان به آب برای تولید برق، این شرکت می‌تواند در زمینه استفاده از پساب فاضلاب شهری یزد جهت استفاده در نیروگاه‌های خود پیشگام باشد.

شیرغلامی ادامه داد: خط سبز آبرسان صنایع شامل پساب تصفیه شده به عنوان خروجی تصفیه‌خانه تکمیلی فاضلاب شهر یزد است و به صنایع نیروگاهی موجود در تقاطع جاده رستاق- فولاد آلیاژی و سایر صنایع این مسیر اختصاص دارد.

وی در تشریح عملیات اجرایی این طرح نیز خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات لازم ضمن برگزاری مناقصه خرید لوله‌های GRP، پیمانکار تامین لوله این طرح در فروردین‌ماه امسال توسط شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق انتخاب و قرارداد خرید ۲۱.۵ کیلومتر لوله با پیمانکار مربوطه منعقد شد.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق ادامه داد: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده با پیمانکار حدود ۱۱ کیلومتر از لوله‌های پساب خط سبز آبرسان صنایع استان بارگیری و در محل انبار تخلیه شده است. همچنین فاز بعدی طرح مذکور، اجرای خط لوله و ایجاد مخزن است که در حال حاضر اقدامات لازم توسط شرکت آب منطقه‌ای یزد در حال اجرا است.

شیرغلامی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های شرکت تولید برق منطقه شرق و دیگر عوامل دست اندرکار، تا پایان امسال نخستین خط آبرسانی صنایع برای استفاده نیروگاه‌های استان یزد به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار