کد خبر: ۵۱۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
مدیرعامل توانیر گفت: میزان مصرف برق امروز نسبت به مدت مشابه روز گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش برق نیوز، آرش کردی گفت: امروز شاهد افزایش مصرف برق بوده ایم و با توجه به افزایش دمای هوا پیش بینی می‌شود این روند ادامه یابد، امروز میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه روز قبل ۱۰ درصد و نسبت به هفته گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر عامل توانیر، مدیریت مصرف ضروری است و باید به توصیه‌های صنعت برق توجه کنیم. همکاری مردم در این ایام خوب بوده و پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد امروز با مدیرت مصرف کاهش دهیم و وزارت نیرو تمام سعی خود را به کار گرفته است که محدودیت ایجاد نشود.

طبق اعلام مرکز پایش صنعت برق، امروز نیاز مصرف به حدود ۶۶ هزار مگاوات می‌رسد؛ این میزان همچنین نسبت به اوج نیاز مصرف روز گذشته، ۵ هزار مگاوات افزایش نشان می‌دهد.

امروز از ساعت ۱۲ با شروع ساعات اوج مصرف برق تا ساعت ۱۴، حدود ۲ هزارمگاوات افزایش مصرف برق در سطح کشور رخ داد.

روز گذشته سازمان هواشناسی هشداری در رابطه با افزایش دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور صادر کرده بود.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
2
این یک فاجعه است و فاجعه عمیقتر از اون‌ این است که ساتبا بدون هیچگونه اطلاعاتی از طرح های میدانی بهینه سازی فقط دنبال فرصت است بودجه مربوطه را هزینه کند طبق سابقه این به بهینه سازی هیچ کمکی نمیکند تکرار مکررات و حیف و میل کردن‌بیت المال . این قائله هم می گذرد دولت باید روسیاهیش را بدوش بکشد. این پیام را بایگانی کنید تا ۰۴ ۱۴
نا آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
یک‌جرثقیل دروازه ا ی در هزاران‌واحد صنعتی و انبار پتانسیل بطور میانگین ۱۰ کیلووات صرفه جویی دارد با کمک هزینه ۵ میلیون، یک‌کولر آبی پتاتسیل حداکثر ۳۰۰ وات !! دارد با هزینه ۵ میلیون هر دو مفید است ولی کدام موثر تر ؟!
نا آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
0
وقتی کل وزارت نیرو را مدیران و کارشناسان ستادی گرفته چاره ای نداریم اینجا بحث های فنی انجام بدیم ، طبق سالها تلاش در صنعت بهینه سازی مصرف برق که کسی نمیداند یعنی چه !!! به این‌نتیجه رسیدیم ، این ده درصد باید ۷ درصد باشد ، حداقل سی درصدش نشتی است . این کاری به الگوهای استاتدارد ندارد ان بحثش جداست در هوای گرم مصرف کننده های موتوری دچار تلفات حرارتی شده و چه که نمی کنند. این یکی از صدها ست
پاسخ ها
مهندس توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
اگر وزیر محترم دستور ویژه به رعایت مفاد نظامنامه جدید استانداردهای صنعت برق مصوب ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ دهد که کلا ده صفحه است ولی ۳ سال کاره مهندسی برده اونوقت بهره برداری و مصرف حالته استاندارد خودرا پیدا کرده تلفات و فرسودگی بشدت کاهش می یابد
یک مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
2
2
با این قیمت های مفت اب برق گاز طبیعی است کسی در مصرف انرژی صرفه جویی نمیکند.....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار