کد خبر: ۵۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۷ - ۲۱ تير ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از احداث خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت با ارزش سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال برای انتقال برق تولیدی نیروگاه دوکوهه اندیمشک، به شبکه خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "محمود دشت‌بزرگ" اظهار کرد: عملیات احداث خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه اندیمشک تا محل اتصال خطوط شوش ‏- هفت‌تپه با هادی پرظرفیت شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول ۲‏.۳۵ کیلومتر مدار به اتمام رسید و آماده برقداری و اتصال به شبکه است.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه یک‌هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه باعث انتقال توان تولیدی نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری خواهد شد که بنا است در آینده نزدیک به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات وارد مدار شود.

کاهش وابستگی به تولید نیروگاه آبی در بخش ۲۳۰ کیلوولت (نیروگاه دز)، بهبود ولتاژ در بخش ۲۳۰ کیلوولت ناحیه شمال خوزستان به ویژه پست‌های هفت‌تپه و شوش و بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه از دیگر اهداف برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از احداث این خط دومداره بوده که مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به آن‌ها اشاره کرد.

دشت‌بزرگ تصریح کرد: از مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۶.۲ کیلومتر مدار خط، ۳۳ کیلومتر مدار هادی پرظرفیت و ۲۹ کیلومتر مدار فیبر نوری به بخش انتقال و فوق‌توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار