کد خبر: ۵۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین: طراحی و پیاده سازی سیستم هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی با استفاده از اینترنت اشیا به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های روشنایی کمک می‌کند.

به گزارش برق نیوز، مسعود خواجه وند درخصوص اجرای این طرح پایلوت در استان قزوین اظهارداشت: طراحی و پیاده سازی سیستم هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی با استفاده از اینترنت اشیا از طرح‌هایی مهمی است که می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های روشنایی کمک کند.

وی افزود: کنترل سیستم روشنایی معابر و خیابان‌ها به منظور افزایش امنیت شهری و مدیریت مصرف برق یکی از دغدغه‌ها در ایجاد شهر‌های هوشمند است و مدیریت سیستم روشنایی به کمک نصب سنسور‌های هوشمند و اضافه کردن قابلیت کنترل روشن و خاموش کردن یا حتی تنظیم شدت نور چراغ‌ها صورت می‌گیرد.

خواجه وند تصریح کرد: با اجرای این سیستم، وضعیت روشن و یا خاموش بودن تمامی چراغ‌ها در مرکز مانیتورینگ شهری قابل نمایش خواهد بود که این امر بسادگی و بدون نیاز به بازدید‌های دوره‌ای زمان بر و پرهزینه، امکان پذیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: از آنجا که تخریب و سوختن چراغ‌های خیابانی بسیار رایج است و برای تست وارزیابی تک تک این چراغ‌ها باید مامورانی اعزام شوند که هم نیروی انسانی و هم هزینه زیادی دارد در این روش با پایش و تشخیص خودکار می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

این مسئول بیان کرد: استفاده از اینترنت اشیا، قدرت مانیتور کردن و کنترل چراغ‌های خیابانی را در هر کجا و هر زمان برای مدیران شهری ممکن کرده و از سوی دیگر امکان اجرای برنامه‌های مختلف در زمان‌های پیک در طول شبانه روز به منظور جلوگیری از قطع برق در سایر کاربری‌ها را امکان پذیر می‌کند که این مزیت‌ها از دیگر امکانات این سامانه است.

اجرای طرح هوشمند در بلوار امیرکبیر قزوین

وی افزود: اجرای طرح سیستم هوشمند سازی چراغ‌های خیابانی به صورت پایلوت در خیابان امیرکبیر قزوین اجرا شد.

خواجه وند تصریح کرد: در اجرای این طرح ۳۰ عدد چراغ ۱۵۰ وات به صورت دو طرفه در پایه چراغ ۱۲ متری به فاصله ۴۵ متر از هم نصب شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح از یک دستگاه GATEWAY با قابلیت کنترل ۴ هزار دستگاه چراغ تا شعاع ۳ کیلومتری در داخل شهر استفاده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: این سیستم ویژگی‌هایی دارد که قابلیت مدیریت از راه دور چراغ‌های خیابانی، طراحی بهینه برای استفاده از شبکه روشنایی، عملیات خودکار تنظیم شدت میزان روشنایی و خاموش و روشن کردن بر اساس الگوریتم زمان بندی یا از طریق سنسور روشنایی، از آن جمله است.

وی اظهارداشت: همچنین استفاده موثر از پهنای باند با کمترین نیاز به تجهیزات خاص مخابراتی، تغییر شدت روشنایی بر اساس میزان رفت و آمد، امنیت بالا در انتقال اطلاعات و ذخیره سازی آن، اندازه گیری گستره وسیعی از پارامتر‌های الکتریکی و آگاهی از خرابی چراغ‌های LED با استفاده از ارسال از راه دور هم از قابلیت‌های این سیستم هوشمند است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
اصل هوشمند سازی خوب و قابل تقدیر است ولی منطق ان معکوس است . منطقی که مبنا قرار می گیرد این است که در ساعات خلوت روشنایی کاهش پیدا کند در حالی که در ساعات شلوغ ، نور خودروها و مغازه ها و خانه های اطراف ، معبر را روشن می کند. در ساعات خلوت است که از یک سو نورهای کمکی از بین می روند و از سوی دیگر خلوتی معابر باعث افزایش سرعت خودروها ، خواب الودگی رانندگان و از همه مهمتر ناامنی اجتماعی و سوء استفاده سارقین و مجرمین را باعث میشود و لذا نیاز به افزایش نور معابر است
سلحشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
با این بزک کاریها چیزی درست نمیشه جناب خواجه وند ..شرکت توزیع قزوین بدترین شرکت توزیع شده ..نه هیچ سیستم مدیریتی و نه هیچ کار مثبتی..شاخصها رو دستکاری میکنید که وضعیت رو درست جلوه بدید..مناسفم واسه چنین پتانسیل بالایی که شما و مدیران عامل قبلی هدر دادید و میدهید
سلحشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
با این بزک کاریها چیزی درست نمیشه جناب خواجه وند ..شرکت توزیع قزوین بدترین شرکت توزیع شده ..نه هیچ سیستم مدیریتی و نه هیچ کار مثبتی..شاخصها رو دستکاری میکنید که وضعیت رو درست جلوه بدید..مناسفم واسه چنین پتانسیل بالایی که شما و مدیران عامل قبلی هدر دادید و میدهید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار