کد خبر: ۵۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۹ - ۲۵ تير ۱۴۰۱
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در قانون پیش‌بینی شده که صنایع بزرگ در مسیر تولید برق همراهی داشته و اکنون زمان آن رسیده است که این مصرف‌کنندگان بزرگ مانند سایر کشور‌ها برای تأمین نیاز خود در مسیر تولید برق پیشگام شوند.

به گزارش برق نیوز، "علیرضا سلیمی" با اشاره به ضرورت همراهی صنایع برای مدیریت خاموشی‌ها و ایفای نقش اجتماعی آنان، اظهار کرد: بر اساس قانون، صنایع بزرگ باید به صنعت برق کشور کمک کنند. در تمام کشور‌های پیشرفته نیز صنایع بزرگ در تولید برق کشور همراهی می‌کنند، اما متأسفانه در کشور ما صنایع بزرگ صرفاً مصرف‌کننده بزرگ بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: امروز در برخی از استان‌ها فقط یک صنعت به اندازه کل استان مصرف برق دارد. به عنوان مثال در استان مرکزی کل برق مصرفی منازل حدود ۸۰۰ مگاوات است، اما یک کارخانه آلومینیوم نزدیک به ۳۵۰ مگاوات مصرف برق دارد. نباید اجازه داد که مصرف بالای یک صنعت منجر به خاموشی منازل مردم شود. یک صنعت بزرگ که درآمد بالایی داشته باید بخشی از منابع خود را صرف تولید برق کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که صنایع باید در آن سرمایه‌گذاری کنند بحث انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشید و باد است، کشور ما هم از ظرفیت آفتاب برخوردار بوده و هم زمین آن موجود است.

سلیمی تأکید کرد: صنایع بزرگ باید به صحنه آمده و برای خود برق پایدار تولید کنند، سوزاندن و هدر دادن منابع زیرزمینی نفت و گاز به عنوان ثروت ملی هم هنر نیست و ما باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم.

وی در پایان تأکید کرد: ما حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم. با کمک بخش خصوصی و پیشگام شدن صنایع بزرگ می‌توانیم بخشی از این کمبود را جبران کنیم. صنایع باید به نقش اجتماعی خود عمل کرده و برای عبور از بحران کمبود برق در مسیر تولید پیشگام شوند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
سود صنایع توی انرژی مفتی که از دولت می گیرند ضمنا بهترین مشتری های دولت صنایع هستند زیرا نرخ شان نسبت به خانگی 5 تا 6 برابر اما نسبت به قیمت جهانی مفت بنابراین با این شرایط اتفاقی نمی افتد.بعد از پیک نرخ خرید صنایع برای وزارت خانه ارزش دارد ضمنا مشکل گاز راهم داریم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
اگر برای استفاده از منابع گاز جنوب برای تولید برق برنامه ریزی شود، سه هدف اصلی محقق میشود اول اینکه گازی که از منابع مشترک توسط کشورهای همسایه برداشت میشود سهم ایران به یغما نمیرود. دوم اینکه منبع آب وجود دارد و نیاز به تحمیل خشکسالی به سفره های آب زیر زمینی نیست
سوم صادرات برق انجام میشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار