کد خبر: ۵۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌‎ای خراسان گفت: نخستین شبکه برق کابلی ۴۰۰ کیلو ولت کشور در مشهد در حال ساخت است که به هسته مرکزی این شهر واقع در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) منتقل می‌شود.

به گزارش برق نیوز، مدیر کل بازرسی خراسان رضوی، موسی فتوحی در حاشیه بازدید از تونل انرژی و نخستین پست زیرزمینی کشور در مشهد اظهار کرد: در این بازدید از نزدیک شاهد تلاش مستمر کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خراسان برای تداوم خدمات‌رسانی به مردم بودیم و تلاش می‌کنیم در راستای پیشبرد بهتر امور در تسهیل مسائل مربوط به این مجموعه گام برداریم.

وی ادامه داد: در این بازدید از پروژه‌ها و تونل‌های انرژی زیرزمینی صنعت برق خراسان بازدیدی انجام شد و مشاهده کردیم که فعالیت‌های زیادی برای احداث پروژه‌های صنعت برق خراسان در حال انجام است که هزینه زیادی هم در بر دارد.

مدیر کل بازرسی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر برای احداث هر کیلومتر تونل انرژی ۳۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود. هم‌اکنون ۲۵ کیلومتر از تونل انرژی در شهر مشهد احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

در این بازدید حسین محمودی، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، به بیان جزئیات مربوط به پروژه‌های احداث تونل‌های انرژی در شهر مشهد و همچنین سایر برنامه‌های توسعه‌ای شرکت برای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان پرداخت.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک شبکه کابلی ۴۰۰ کیلوولت زیرزمینی در مشهد بیان کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود و رعایت مبلمان شهری کابل فشار قوی ۴۰۰ کیلوولت در عمق ۱۷ متری زمین برای تامین برق پست ۴۰۰ امام رضا (ع) در حال احداث است. این نخستین شبکه کابلی ۴۰۰ هزار ولت کشور است که در شهر مشهد به هسته مرکزی منتقل می‌شود.

اتمام یک کیلومتر از پروژه احداث تونل انرژی ۴۰۰ هزار ولتی در مشهد

محمودی با اشاره به اتمام یک کیلومتر از پروژه احداث تونل انرژی ۴۰۰ هزار ولت امام رضا (ع) بیان کرد: این کابل‌ها در تونل‌های انرژی احداث شده زیر زمین مشهد در حال کشیده شدن است که البته ساخت آن هزینه زیادی هم دارد، اما احداث آن برای کشور با ارزش افزوده همراه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲۵ کیلومتر تونل در شهر مشهد احداث شده، عنوان کرد: همچنین ۱۲ کیلومتر دیگر تونل انرژی نیز در دست احداث بوده و با احداث این تونل‌ها، توسعه‌های شبکه برق تا چند سال آینده پوشش داده می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار