کد خبر: ۵۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۱
رشد ۷ درصدی تامین برق صنایع عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره رشد ۷ درصدی تامین برق صنایع نسبت به سال گذشته، مدیریت بار و شبکه را نیز بهتر از سال‌های قبل ارزیابی کرد.

به گزارش برق نیوز، مالک شریعتی نیاسر با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های مدیریت بار و شبکه برق در سال جاری گفت: علی‌رغم اینکه تقاضا در سال جاری کاهشی به نسبت سال‌های گذشته نداشته است، اما خوشبختانه مدیریت بار در سمت مصرف به گونه‌ای بوده که علی‌رغم دمای بی‌سابقه هوا خاموشی‌های ناشی از کمبود بار به مشترکان خانگی و صنعتی تحمیل نشده است.

نماینده مردم تهران افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده، میزان تأمین انرژی برق برای صنایع حتی از سال گذشته ۷ درصد بیشتر بوده است و این یکی از نکات مثبت و متمایز برنامه ریزی سال جاری برای مدیریت بار و شبکه برق بوده است.

شریعتی نیاسر در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه فرایند تولید برق پروسه‌ای زمانبر است، لازم است در این سال‌ها که کشور با شرایط سخت و کمبود برق مواجه است، برنامه‌های مدیریت مصرف سمت تقاضا در اولویت باشد تا در بازه زمانی که ظرفیت‌های جدید تولید کشور به مدار وارد می‌شود، کمترین خسارت به شهروندان و صنایع وارد شود.

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع صنعت برق در مجلس یادآور شد: این قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، با تصویب در شورای نگهبان، احتمالا تا ۳ ماه آینده ابلاغ خواهد شد و در این فانون سعی شده با رفع چالش‌های موجود چه در زمینه سیاست گذاری و چه در زمینه اجرا، امکانات بهتری برای صنعت برق در بخش دولتی و خصوصی فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در توضیح محور‌های مهم قانون رفع موانع صنعت برق خاطرنشان کرد: انجام بعضی از سیاست‌گذاری‌ها در نظام توزیع یارانه انرژی، استفاده از ظرفیت‌های بازار برق و بورس و نیز اعطای مجوز‌های صادراتی به بخش خصوصی به وِیژه در بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر از جمله مواردی است که در این قانون گنجانده شده است و امیدواریم با اجرای این مصوبات هم حوزه صنعت برق تقویت شود و هم بخش خصوصی فعالیت‌های بیشتری داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به تهمیدات مجلس برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر نیز گفت: یکی از مصوبات قانون رفع موانع صنعت برق، تکلیف خرید برق تولیدی از انرژی‌های تجدید‌پذیر توسط صنایع است و امیدواریم در سال‌های آینده و در برنامه‌های مدیریت مصرف برق، به انرژی‌های تجدید‌پذیر و نیز تولید برق از پسماند توجه ویژه شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار