کد خبر: ۵۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
محمود کمانی چهارشنبه ۲۹ تیرماه از تصفیه خانه‌های فاضلاب جنوب و غرب تهران و نیروگاه بیوگاز بازدید کرد.

به گزارش برق نیوز، چهارشنبه ۲۹ تیرماه، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، از تصفیه خانه‌های فاضلاب جنوب و غرب تهران و نیروگاه بیوگاز بازدید کرد.

در این دیدار مشخص شد که شرکت فاضلاب تهران قصد دارد در صورت تامین منابع مالی لازم با تزریق بیوگاز تولیدی از هاضم‌های بی‌هوازی واحد‌های ۵ و ۶ تصفیه خانه جنوب تهران، ۲ مولد تولید همزمان برق و حرارت (CHP) با ظرفیت ۲.۴ مگاوات را راه اندازی کند، که بر اساس مذاکرات صورت گرفته و اعلام حمایت از سوی کمانی مقرر شد، این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

علاوه بر این، شرکت فاضلاب تهران به منظور استفاده از بیوگاز تولیدی از فرایند هاضم بی‌هوازی در تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران در منطقه فیروز بهرام، ۶ مولد (CHP) ۱.۳ مگاواتی با ظرفیت نامی ۷.۸ مگاوات را خریداری و نصب کرده است که با اتمام عملیات احداث این تصفیه خانه و نیروگاه مربوطه و انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق با ساتبا، این مولد‌ها نیز به مدار خواهند آمد.

در حال حاضر شرکت فاضلاب تهران با نصب ۴ مولد تولید همزمان برق و حرارت (CHP)، از بیوگاز حاصل از فرآیند تصفیه بی‌هوازی فاضلاب واحد‌های ۱ تا ۴ تصفیه خانه جنوب تهران به‌عنوان منبعی برای تولید انرژی استفاده می‌کند و از این حیث بزرگترین تولید کننده همزمان انرژی الکتریکی و حرارتی از منابع زیست توده در کشور محسوب می‌شود و دارای قرارداد بلند مدت خرید تضمینی برق با ساتبا است.

بازدید کمانی از تصفیه خانه‌های فاضلاب جنوب و غرب تهران و نیروگاه بیوگاز

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار