کد خبر: ۵۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه به پیشنهاد کمیسیون اروپا مبنی بر دسته بندی گاز و انرژی هسته‌ای در رده انرژی‌های سبز رای مثبت دادند.

به گزارش برق نیوز، در نشست پارلمان اروپا در مجموع ۳۲۸ نماینده موافق، راه را برای تصویب پیشنهاد کمیسیون اروپا هموار کردند، در حالی که ۲۷۸ نماینده مخالف و ۳۳ نفر نیز در این نشست غایب بودند. بدین ترتیب، سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای که دی‌اکسید کربن تولید نمی‌کنند و نیروگاه‌های گازی برای تولید برق در چارچوب تلاش برای تحقق اهداف توسعه پایدار طبقه‌بندی می‌شود، مشروط بر این که از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده شود و شرایط را برای تعطیلی نیروگاه‌های آلاینده زغال‌سنگی فراهم کند.

کمیسیون اروپا معتقد است که با تصویب این پیشنهاد از سوی پارلمان اروپا، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این نوع از پروژه‌های تولید برق افزایش پیدا می‌کند و راه را برای تحقق هدف تعیین شده برای سال ۲۰۵۰ که اروپای بدون تولید گاز‌های کربنی را تصویر می‌کند، همواره خواهد کرد.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای رسمیت شناختن انرژی گاز و هسته‌ای به عنوان ابزار مبارزه با تغییرات آب و هوایی، طی ۵ ماهی که از طرح اولیه آن می‌گذرد، با انتقاد سازمان‌های محیط زیستی و سیاستمداران طرفدار آن‌ها مواجه بوده است. آن‌ها کمیسیون اروپا را به تلاش برای سوء استفاده از اقبال عمومی برای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر متهم کرده‌اند.

منتقدان این پیشنهاد تظاهراتی را سازماندهی کردند و با حضور در مقابل ساختمان پارلمان اروپا در استراسبورگِ فرانسه تلاش نمودند تا پیش از برگزاری جلسه رای‌گیری از طریق رایزنی‌های چهره به چهره، مانع از تصویب پیشنهاد کمیسیون اروپا شوند.

درمقابل، کمیسیون اروپا معتقد است که انرژی‌های تجدیدپذیر به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی تقاضای فزاینده برق باشند و به همین دلیل، در یک دوره انتقالی همچنان نیاز به تشویق سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پایدارتر و قابل کنترل‌تر مانند گاز و هسته‌ای وجود دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار