کد خبر: ۵۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت برق عراق گفت: به موجب قرارداد راهبردی بغداد با تهران در بخش انرژی، عراق به مدت ۵ سال ۴۰۰ مگاوات برق از ایران دریافت می‌کند.

به گزارش برق نیوز، وزارت برق عراق با ارائه توضیحی درباره جزئیات توافق راهبردی عراق و ایران در حوزه انرژی تاکید کرد که این توافق دو هدف واردات برق از ایران و بهبود ولتاژ آن را محقق می‌کند.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: با طرف ایرانی قرارداد پنج ساله برای تامین ۴۰۰ مگاوات برق از طریق خطوط ایران منعقد کردیم.

وی افزود: امضای این قرارداد به دنبال پرداخت بدهی گاز به ایران و بر اساس مصوبه هیات وزیران عراق صورت گرفت و هدف از آن نه تنها تامین برق۴۰۰ مگاوات برق بلکه بهبود ولتاژ و درمان افت آن است به نحوی که به افزایش ساعات پردازش کمک خواهد کرد.

موسی افزود: عراق با هدف دستیابی به توافق، خطوطی را به طور همزمان با طرف ایرانی مرتبط کرده است که پیش‌تر هم تا سقف ۱۲۰۰ مگاوات برق تولید می‌کرده است.

این مسئول عراقی با بیان اینکه توافقنامه مذکور براساس پرداخت هزینه و متناسب با نیاز عراق است، توضیح داد: پرداخت ما به ایران متناسب با بهای انرژی، زمان اوج مصرف و نیاز وزارتخانه برق عراق است، یعنی ممکن است در مواقع غیر اوج مصرف، عراق نیازی به این برق نداشته باشد.

منبع: فارس
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
1
1
۴۰۰ مگاوات در ۵ سال مقداری نیست که ارزش صادرات داشته باشد. طبق این گزارش قبلا قابلیت اتقال تا ۱۲۰۰ مگاوات بوده. این گزارش نشان میدهد نیازرعراق از جایی دیگر تامیک میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
1
0
با اين روند بزودي عراق صادر كننده برق خواهد شد .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار