کد خبر: ۵۱۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
سامانه بارشی مونسون که از روز دوشنبه وارد سیستان و بلوچستان شد روز گذشته زاهدان را در برگرفت و بر اثر برق گرفتگی در باران جان ۲ شهروند زاهدانی را گرفت و فعالیت این سامانه همچنان تا روز جمعه در این استان ادامه دارد.

به گزارش برق نیوز، در حالی روز گذشته ۲۶.۵ میلی‌متر باران در شهر کویری زاهدان بارید که به گفته سازمان هواشناسی کشور این مقدار بارش روزانه در فصل تابستان در ۶۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

بارش‌های روز گذشته زاهدان حدودا معادل ۳۰ درصد بارش‌های یک سال زراعی این شهر است که طی چند ساعت بارید. پیش از این بیشترین بارش روزانه تابستان زاهدان مربوط به مرداد ماه سال ۱۳۷۴ با میزان ۲۳ میلی‌متر بوده است.

فوت ۲ زاهدانی براثر برق گرفتگی در باران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برق گرفتگی ناشی از بارندگی شدید و اتصال شبکه برق در شهرستان زاهدان ۲ نفر از شهروندان جان باختند. علت فوت این ۲ شهروند، اتصالات برق ناشی از بارندگی بوده است.

علیرضا شهرکی در رابطه با آخرین وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر۲ نفری که در شهرستان زاهدان جان خودشان را به علت برق گرفتگی از دست دادند، همچنین یک نفر از راهداران نیز در محور ایرانشهر به راسک به علت سانحه ترافیکی جان باخت.

وی با اشاره به ناپدید شدن دختربچه‌ای در حوزه شهرستان زرآباد افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد وی در آبگیری یا هوتکی باشد هنوز از فوت یا پیدا شدن او خبری از سوی فرمانداری زرآباد اعلام نشده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه خاموشی حادی در مناطق سیل زده نداریم و تا این لحظه کنترل و مدیریت خوبی در حوزه برق صورت گرفته است.

علیرضا شهرکی اظهارداشت: بارندگی‌ها از ۲ روز گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده که زیرساخت‌ها و معابری شهری در اکثر شهرستان‌های جنوب و شهر زاهدان خسارت دیده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مردم انتظار داریم از تردد‌های غیر ضرور در سطح شهرها، نزدیک شدن به رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات تا فروکش کردن سیلاب و آبگرفتگی خودداری کنند.

وی ادامه داد: شنا کردن در آب رودخانه‌ها و سیلاب بسیار خطرناک بوده، زیرا خطر غرق شدگی را به دنبال دارد.

کمک‌رسانی ارگان‌های امدادی به مردم گرفتار در معابر زاهدان

فرماندار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال رگبار باران در این شهر تمام ارگان‌های امدادی در آماده باش و مشغول امدادرسانی به افراد و خودرو‌های گرفتار در معابر هستند.

ابوذرمهدی نخعی اظهارداشت: از شهروندان زاهدانی تقاضا می‌شود به دلیل حجم زیاد بارندگی و آب گرفتگی معابر در شهر از تردد غیر ضرور بویژه در معابر هسته مرکزی شهر خودداری کنند.

وی بیان کرد: پس از فروکش کردن آبگرفتی میزان خسارت به زیرساخت شهری برآورد خواهد شد.

فرماندار زاهدان با بیان اینکه برخی از منازل مردم دچار آبگرفتی شده است، گفت: در کنار ارگان‌های امدادی، نیرو‌های جهادی، بسیج و سپاه در کمک رسانی فعال بوده و مشغول تخلیه آب معابر هستند.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
روحشان شاد و تسلیت به خانواده محترمشان.....قضیه بطور جدی باید پی گیری شود..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار