کد خبر: ۵۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت دیپلماسی آب و انرژی اولویت سیاست خارجی دولت مردمی است.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت دیپلماسی آب و انرژی اولویت سیاست خارجی دولت مردمی بوده و شخص رئیس‌جمهور با دقت ویژه‌ای این مسائل را پیگیری می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در تمامی دیدار‌های رئیس جمهور با کشور‌های همسایه مسئله آب و انرژی و به خصوص آب مطرح می‌شود، گفت: اخیراً در سفری که آقای اردوغان به همراه تیم عالی‌رتبه ترکیه به تهران داشتند، ما نگرانی‌های خود را از اقدامات این کشور در قالب سدسازی‌های بالادست حوضه آبریز ارس مطرح کردیم.

وی ادامه داد: روسای جمهور ایران و ترکیه توافق کردند تا مذاکراتی با محوریت وزیر نیروی ایران و وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه به عنوان متولی موضوع آب دو کشور برگزار شود و از این طریق نگرانی‌های ایران در این زمینه به حداقل برسد.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به مسئله هیرمند گفت: در موضوع هیرمند، تاکنون طرف افغانستانی در کلام ابراز به تحقق حقآبه ایران را انجام داده که قدم مثبتی بوده، اما به هیچ عنوان برای ما کافی نیست.

محرابیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق حقابه ایران در قالب معاهدات قانونی تاکید کرد: در مسئله هیرمند ضرورت ایجاد می‌کند که شخصا وارد روند مذاکرات شوم و برنامه‌ریزی برای سفر به افغانستان به منظور پیگیری این مسئله را در دستور کار داریم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
انتقال اب که ماهیانه جلسه داشت انگار تعطیل شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
دمت گرم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار