کد خبر: ۵۱۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
وزیر نیرو از نیروگاه شهید مفتح همدان بازدید کرد وزیر نیرو در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان همدان با حضور در نیروگاه شهیدمفتح از پروژه برج خشک، مخزن ذخیره پساب و مسیر خط سوخت این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش برق نیوز، پروژه ساخت برج خشک واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن علاوه بر صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب این واحد، کمک شایانی به حفاظت از محیط‌زیست، حفظ منابع آبی استان و پایداری واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره دو این مجموعه خواهد کرد.

پروژه ورود پساب تصفیه‌خانه شهر همدان به نیروگاه نیز دیگر طرحی است که در این سفر مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت. با اجرای خط انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب شهر همدان به نیروگاه برای اولین بار در کشور، نیاز این مجموعه تولیدی به منابع آب‌های زیرزمینی به طور کامل برطرف شده است و این نیروگاه هم اکنون از دو حلقه چاه برای آب شرب استفاده می‌کند و الباقی چاه‌ها توسط آب منطقه‌ای پلمب شده است.

انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه و احداث برج خنک‌کن واحد شماره یک و دو از جمله پروژه‌هایی است که با احداث و بهره‌برداری از آن‌ها نیاز نیروگاه به منابع آب‌های زیرزمینی برطرف می‌شود.

نیروگاه شهید مفتح همدان با برخورداری از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی نقش مهمی در تامین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور دارد.

صرفه‌جویی سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب با احداث برج‌های خشک در نیروگاه‌های حرارتی/ پیش‌بینی اعتبارات مناسب برای رفع مشکلات آب و برق استان همدان

"علی اکبر محرابیان" که صبح امروز همزمان با سفر رئیس جمهور به استان همدان، به شهرستان فامنین رفته، ضمن بازید از پروژه‌های نیروگاه شهید مفتح، از فعالیت شبانه‌روزی تلاشگران عرصه برق برای تامین برق پایدار قدردانی کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه اقدامی که امسال در بخش نیروگاهی صنعت برق صورت گرفته کاری بی‌نظیر و اثر بخش است، گفت: تلاش خدمتگزاران صنعت برق با جلوگیری از قطعی برق و تامین برق پایدار، موجب تامین آسایش و رضایتمندی مردم شده است.

وی روند اجرای پروژه‌های نیروگاه شهید مفتح را بسیار مثبت و اثربخش دانست و عنوان کرد: بر اساس گزارش دریافتی از کارکنان این نیروگاه، امیدواریم مدیران و مسئولان این نیروگاه بتوانند در شرایط موجود با تلاش فراوان تجهیزات مورد نیاز را برای سال‌های آتی ارتقا دهند.

محرابیان با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح، جزو نیروگاه‌های مطمئن کشور است، اضافه کرد: این نیروگاه در کنترل فرکانس و پایداری شبکه نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح عنوان کرد: خوشبختانه یکی از مشکلات این نیروگاه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. در سال‌های گذشته همواره یکی از معضلات و مشکلات استان همدان نیروگاه شهید مفتح بابت مصرف فراوان آب چاه بود که امروز این مشکل برطرف شده و طرح فاضلاب به خوبی اجرا شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: با اجرای خط انتقال پساب به عنوان آب مصرفی این نیروگاه، از مصرف آب چاه‌ها جلوگیری شده که اقدامی بسیار مثبت در جهت مدیریت منابع آب کشور است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌وری از آب‌های غیرمتعارف، عنوان کرد: در دیگر نیروگاه‌ها هم این مشکل وجود دارد که از آب چاه استفاده می‌کنیم لذا باید به سمتی برویم که بتوانیم از آب‌های غیر متعارف برای این منظور استفاده کنیم.

محرابیان احداث برج خشک در نیروگاه شهید مفتح را مورد اشاره قرار داد و افزود: با احداث کامل برج خشک در این نیروگاه حدود ۹۵ درصد مصرف آب کاهش می‌یابد که امیدواریم این پروژه به جد پیگیری شده و در دستور کار مدیران این مجموعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برج‌های خشک، مصرف آب نیروگاه را به میزان ۴ میلیون مترمکعب در سال کاهش می‌دهد، یادآور شد: با انجام فاز دوم این پروژه می‌توانیم به صنایع استان، کشاورزی و معیشت مردم کمک کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به سی‌امین سفر هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور، گفت: مصوبات خوبی به ویژه در بخش آب، آبفا و برق پیش‌بینی شده که باید از این اعتبارات بتوانیم استفاده و مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
3
این برجها حداقل قدمت ۱۰ ساله دارند.
اولین برج خشک !ین پروژه در شهریور ماه ۹۴ همزمان با سفر هیئت دولت به استان همدان و توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح گردید. خود بخوان حدیث مفصل از این عملکرد!! برج دو ۶۰درصد پیشرفت!!!! اینها همه پسرفت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این پروژه ها باهم اجرا نشدند که قدمت ده ساله داشته باشند. عملیات اجرایی فاز دوم در سال 96 استارت خورده است. و طبعا همه دانایان سیستم از مشکلات مالی که این چندساله گریبان صنعت برق رو برای اتمام پروژه ها گرفته خبر دارند .
ناشناس
| United States of America
اینکه همه دانایان بدانند کافی نیست. اساسا دولت برای رفع مشکلات مردم است. همه دانایان و همه مردم تورم را میدانند و حس میکنند شما هم قطعا میدانید! چرا دنبال اضافه حقوق هستید؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
آب حاصل از پساب با کدام تصفیه خانه وارد سیکل بخار میشود؟!! به نظر میرسد این آب برای مصرف برج تر است نه تولید بخار. چقدر آب شرب نیاز است که نیاز به دو حلقه چاه باشد؟!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز توصیه میکنم یکم سطح معلومات و سوادت رو بالا ببر
ناشناس
| United States of America
لطفا شما با سواد خودت توضیح بده با کدام تصفیه خانه آب استحصال شده از پساب، برای بخش تولید بخار استفاده میشود؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
برق نیوز! لطفا از نیروگاه بخواهید توضیح دهد چگونه مصرف آبهای زیر زمینی در بخش تولید را به صفر رسانده. اگر این شده باشد کمک بزرکی به نیروگه های دیگر خواهد بود که از آب حاصل از پساب در بخش تولید بخار استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دو پروژه همزمان تعریف شد. انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه با خط لوله و احداث برجهای خشک.که هر دو پروژه سال 95 به مدار تولید آمد. به جای استفاده از آب های زیرزمینی ، از پساب منتقل شده از همدان استفاده میگردد. با افتتاح برج خشک واحد اول همین مقدار پساب مصرفی نیز تا 85 درصد بلکم بیشتر کاهش یافته است و برجهای بعدی در دست ساخت است. این پروژه ها پایلوتی بود برای بقیه نیروگاه ها که هم پروژه استفاده از پساب و هم تبدیل برجهای تر به خشک را در دستور قراردهند که در چند نیروگاه مشغول به اجرا هستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
این هم پروژه تحقیقاتی برای: تعیین شاخص کیفیت پساب فاضلاب شهری برای استفاده در برج های خنک کننده نیروگاه حرارتی برق مطالعه موردی: نیروگاه برق شهید مفتح همدان
نوع پژوهش: پایان نامه
پروژه ای که نشان دهد که پساب در تولید بخار استفاده شده و یا میشود، یافت نشد. نیروگاه میتواند شفاف سازی کند.
برقی
|
Canada
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
4
امیدواریم مدیرعامل محترم نیروگاهها از روشهای مدیر عامل سابق نیروگاه شهید رجایی به شرح زیر استفاده نکنند
1-تضعیف تشکل‌های کارگری
2-تقویت بسیج برای سرکوب کارگران
3-استفاده از مراسم مذهبی برای سرکوب کارگران
4-تبدیل نیروگاه به حیاط خلوت سازمانهای نظامی
5-استفاده از گزینش برای سرکوب کارگران
6-گسترش مراسم و مناسک ظاهری مذهبی به منظور تحکیم پایه های قدرت و ثروت
7-کاهش دستمزد تدریجی کارگران و افزایش پاداش مدیران
8-انجام طرحهای رنگ آمیزی و بازسازی ظاهری ساختمانها بجای نوسازی تاسیسات
9-تبدبل روابط عمومی به بنگاه تبلیغات رسانه ای و عدم توجه به نظرات کارگران
10-تبدیل حراست به واحد سرکوب کارگران بجای کنترل مدیران با اعطای امتیازات مادی
11-صرفه جویی در خدمات رفاهی کارگران و تبدیل واحد خدمات به واحد سرویس خصوصی به مدیرعامل
12-پیاده کردن قوانین دولتی در حوزه معاملات و نیروی انسانی برای جلب نظر بالا تر در حالیکه نیروگاه شرکت دولتی نیست
14-هزینه زیاد سالانه برای خرید هدایا و برگزاری مراسم برای سازمانهای حکومتی
15-عدم توجه به شایسته سالاری در انتخاب مدیران و اجازه به دخالت ارگانهای نظامی در انتخاب مدیران کلیدی
16-حذف اضافه کاری و پاداش پرسنل به بهانه کمبود بودجه و تخصیص بودجه جاری به کارهای عمرانی به منظور جلب نظر مقام با لا دستی
17-کسب رتبه عملکرد ممتاز هر سال با لابی و مذاکره با کارمندان مورد نظر دولتی
18-معرفی نیروهای سفارشی به عنوان نخبه و ایجاد لی انگیزه جی در جوانان مستعد
19-ادعای وطن‌دوستی و اعتقادات مذهبی غلیظ و تناقض در رفتار و سبک زندگی خانوادگی
20-ایجاذ محیط پر تنش و استرس با بداخلاقی و رفتارهای غیر منطقی
21-ایجاد محیط ریاکاری و تشویق خبرچینی
22-تخریب فضای تخصصی و علمی و اخلاقی در عمل با رهبری شعاری و هیأتی و غیر سیستمی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار