کد خبر: ۵۱۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق در شرکت توانیر گفت: میزان خسارت سیل به تجهیزات برقی بسیار بوده و تقاضای ما از تمام مردم این است که موارد ایمنی را در این باره رعایت کنند.

به گزارش برق نیوز، مسعود صادقی با بیان اینکه خاموشی‌های ناشی از سیلاب به‌طور کامل حل شده و تنها در برخی انشعابات به دلیل برخی مشکلات ایمنی و یا تردد برق‌رسانی انجام نشده است، اظهار کرد: منازل در مناطقی با آبگرفتگی زیاد مواجه هستند و ناچار به قطع برق و تمییزکاری هستیم تا بعد از آن اتصال برق صورت بگیرد.

وی افزود: در برخی مناطق نیز ساختمان‌ها غیرایمن هستند، به طور مثال در بافت قدیمی یزد ساختمان‌های کاهگلی فرو می‌ریزند و به همین دلیل برای مقابله با آتش‌سوزی و مشکلات ثانویه برق را قطع کرده‌ایم که این کار به دلیل مسائل ایمنی است.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق در شرکت توانیر با بیان اینکه در برخی نقاط روستا با مشکل تردد مواجهیم، گفت: نیرو‌های راهداری در تلاشند و به محض باز شدن راه، برق‌رسانی انجام می‌شود. واکنش اضطراری صنعت برق مطلوب بوده و نتایج مثبتی را ثبت کرده است.

صادقی با تاکید بر اینکه به مردم توصیه داریم که با توجه به اینکه سیل خسارت بسیاری را به تاسیسات وارد کرده، مردم نسبت به تابلو‌های برق و تجهیزات برقی محتاط باشند و به هیچ عنوان با آن‌ها تماس نداشته باشند، چرا که ریسک برق گرفتگی وجود دارد.

به گفته وی، امکان سقوط پایه‌های کج شده پس از خشک شدن آب وجود دارد، بنابراین لازم است احتیاط لازم صورت بگیرد و اگر با چنین صحنه‌هایی روبرو شدند، حتما طی تماس با سامانه ۱۲۱، این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

آغاز بازیابی بنیادی شبکه‌های برق در مناطق سیل زده

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق در شرکت توانیر اعلام کرد: بازیابی بنیادی شبکه‌های برق در مناطق سیل زده آغاز شده است.

به گفته مسعود صادقی، با برقدار کردن شبکه‌های برق در مناطق سیل زده، نواقص و آسیب‌های وارده به شبکه‌ها در حال رفع است که با ورود به این مرحله، بازیابی بنیادی شبکه‌های برق آغاز شده است.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر در مناطق چادگان و رامهرمز استان خوزستان به دلیل وزش تند باد، شاهد خاموشی‌های موردی هستیم که پرسنل برق این مناطق در حال رفع مشکلات هستند.

صادقی در عین حال افزود: در غرب مازندران نیز چند روستا دچار خاموشی هستند که بلافاصله پس از بازگشایی مسیر توسط راهداری، کار برقدار کردن مشترکان آغاز خواهد شد.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت توانیر تاکید کرد: نیرو‌های عملیاتی در مناطق سیل زده همچنان در آماده باش کامل هستند.

براساس این گزارش، هموطنان در هنگام بارش باران و یا جاری شدن سیل، به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، از خطوط فشارقوی دوری کنند و در صورت مشاهده سیم قطع شده و آویزان، ضمن دور شدن از محل، موضوع را از طریق شماره ۱۲۱ به اداره برق اطلاع دهند. همچنین در منزل نیز لوازم برقی را قبل از استفاده کنترل و خشک نمایند.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
1
صادقی اینجا صادقی اونجا صادقی همه جا!

یک توانیر یک صادقی همه فن حریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
برق نیوز

صادقی میخواد پست بالاتر بگیره؟ خبری داری؟
مدیر پایگاه ممکنه جای حائری معرفی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
میخوان رییس جمهورش کنن
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار