کد خبر: ۵۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سه شنبه (۱۱ مرداد) برچسب مصرف انرژی کولر‌های گازی پس از گذشت ۱۵ سال با محوریت ساتبا، بازنگری شد.

به گزارش برق نیوز، سه شنبه (۱۱ مرداد) اولین جلسه کارشناسی اصلاحیه استاندارد برچسب مصرف انرژی کولر‌های گازی با هدف ارتقای بهره‌وری و مصرف بهینه انرژی در ساتبا برگزار شد.

عباس محمد صالحیان، رئیس گروه استاندارد‌ها و برچسب انرژی ساتبا گفت: در این اصلاحیه رتبه‌های E، F، G از برچسب انرژی کولر‌های گازی حذف و سه رتبه ±A+++، A++، A به بالای رده‌های برچسب انرژی اضافه شده است.

وی ادامه داد: شاخص رده‌بندی برچسب انرژی در استاندارد قبلی براساس EER بوده، ولی در استاندارد جدید براساس scop و SEER تدوین و نهایی می‌شود.

صالحیان در خصوص میزان صرفه جویی ۳ساله اصلاحیه برچسب انرژی کولر‌های گازی، بیان کرد: پیش بینی می‌شود پس از کلید خورد این اصلاحات و تولید کولر‌های گازی با برچسب جدید، حدود ۱۳۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

وی افزود: در جلسه مذکور قرار شد، جلسات پی در پی در خصوص بازنگری برچسب کولر‌های گازی که از سال ۱۳۸۶ تاکنون تغییری نداشته، ادامه یابد تا پیچیدگی‌های آن مورد بررسی قرار گیرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
برق نیوز! آیا در درج نظرات بازنگری شده که درج نمیشوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
اگر کاهش مصرف هر کولر گازی را نزدیک۲ کیلووات بگیریم که بعید است ، این حجم صرفه جویی شامل دو میلیون کولر گازی میشود. اگر کولرهای قدیمی تر با این کولر ها تعویض شوند این رقم حاصل میشود (۳۷۰۰ م وات) چگونه تعویض شود ؟ هر طرحی پیاده شود رانت ایجاد خواهد شد و اجرا مسئله دار. این هم یک مهم است که خود استاندارد و برچسب میخواهد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار