کد خبر: ۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
تولید برق با استفاده از انرژی باد در دنیای انرژی‌های تجدید پذیر اهمیت زیادی دارد، اما عمر پره‌های توربین‌های بادی محدود است و برای حل این مشکل پره‌های قابل بازیافت ساخته شده‌اند.

به گزارش برق نیوز، زمانی که پره‌های توربین‌های عظیم بادی به پایان عمر کاری خود می‌رسند، می‌توانند به عنوان زباله دفن شوند. شرکت زیمنس گیمسا برای اولین بار تیغه‌ای قابل بازیافت ساخته که می‌توان از آن پس از اتمام استفاده در قالب پره برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.

اگرچه سایر اجزای توربین بادی، مانند برج‌ها و برخی قطعات دیگر، از قبل قابل بازیافت بوده‌اند، اما مواد کامپوزیتی که برای تولید پره‌های بزرگ در توربین‌های بادی تجاری استفاده می‌شوند، اغلب پرهزینه و غیرقابل بازیافت هستند.

کلید تولید پره قابل بازیافت نوعی رزین اپوکسی جدید است که قابل بازیافت بوده و بازیافت تیغه و بخش تقویت‌کننده آن را امکان‌پذیر می‌سازد. مواد تشکیل دهنده تیغه بازیافت شده را می‌توان مجدداً مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، رزین برای واکنش پذیری بسیار آهسته طراحی شده تا فرآیند پذیری آن در زمان استفاده در تولیدات صنعتی بهبود یابد.

در پایان عمر پره‌های قابل بازیافت این توربین‌ها، رزین، فایبرگلاس، چوب و سایر مواد مورد استفاده برای تولید پره‌های قابل بازیافت با استفاده از محلول اسیدی ملایمی جدا می‌شوند و پس از آن می‌توان از آن‌ها در تولید محصولات جدید مانند چمدان یا روکش صفحات تخت استفاده کرد.

پس از آزمون اعتبارسنجی و آزمایش‌های مختلف، اولین تیغه‌های قابل بازیافت که توسط زیمنس گیمسا در تاسیساتی در آلبور دانمارک ساخته شد، سال گذشته در بریتانیا برای ساخت توربین بادی به کار گرفته شدند.

اکنون اولین توربین بادی با پره‌های قابل بازیافت به ارتفاع ۸۱ متر به صورت آزمایشی در شرایط عملیاتی است و در عین حال در مزرعه بادی فراساحلی کاسکیسی در دریای شمال برق تولید می‌کند. انتظار می‌رود تا پایان امسال ۳۸ توربین از این نوع با ظرفیت ۳۴۲ مگاوات تولید انرژی برق از باد نصب شوند.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار