کد خبر: ۵۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
رزمایش برقراری سامانه‌های ارتباطی در زمان خاموشی سراسری در شرکت برق منطقه‌ای خراسان با حضور مدیر عامل، معاونان، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و مدیر مرکز دیسپاچینگ و مخابرات شمال شرق کشور به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، علیرضا خیامی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توانیر که به صورت ویدئوکنفرانسی در رزمایش برقراری سامانه‌های ارتباطی در زمان خاموشی سراسری با شرکت برق منطقه‌ای خراسان ارتباط برقرار کرده بود، اظهار کرد: خوشبختانه شرکت برق منطقه‌ای خراسان در اجرای برنامه‌های صنعت برق کشور شرکتی دقیق، منظم و پیشرو شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رزمایش برقراری سامانه‌های ارتباطی در زمان خاموشی سراسری در سطح شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور عنوان کرد: در این رزمایش تلاش شده ارتباط ویدئوکنفرانسی در شرایط بحرانی و بلک اوت برقرار باشد، چراکه حفظ چنین ارتباطی آمادگی شرکت‌ها را افزایش می‌دهد و خاموشی را به حداقل خواهد رساند. همچنین چنین امکانی موجب افزایش تاب آوری می‌شود.

حسین محمودی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان نیز اظهار کرد: صنعت برق با برنامه ریزی دقیق شرکت توانیر و هماهنگی با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برنامه خوبی برای گذر از پیک برق تابستان امسال در دستور کار دارد که اجرای آن بازخورد‌های خوبی هم از طرف مسئولان استان و هم از طرف صنایع داشته است.

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای خراسان در اجرای برنامه‌ها و مصوبه هیات وزیران در خصوص اعمال محدودیت مصرف برق در سطح کشور پیشتاز بوده است و بازخورد‌های دریافت شده از صنایع استان نیز نشان می‌دهد نسبت به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته، احساس رضایت وجود دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به نا ترازی کنونی بین تولید و مصرف برق در کشور عنوان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دولت بین سه تا چهار سال آینده شاهد رفع این نا ترازی خواهیم بود. در این مدت نیز برای حفظ آمادگی شبکه جهت تامین برق پایدار رزمایش‌هایی مانند رزمایش سامانه‌های ارتباطی و خاموشی در سطح استان و کشور می‌تواند کمک موثری به آمادگی در این شرایط نماید.

محمودی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای صحیح این رزمایش‌ها و توصیه‌های مربوط به ایجاد آمادگی در زیرساخت‌های شرکت جهت تامین برق، در حال حاضر در سطح شرکت امکاناتی نظیر UPS، دیزل اضطراری و مولد‌های خورشیدی فراهم شده که در شرایط مختلف می‌توان از آن بهره برد. همچنین در سطح استان هماهنگی خوبی برای مدیریت بحران وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد مذکور نرم افزار سیمیلاتور مربوط به بازیابی شبکه در شرکت برق منطقه‌ای خراسان راه اندازی شده و در آن تمام شبکه شبیه سازی شده است تا بتوان از طریق این نرم افزار آموزش‌های لازم به کاربران جهت بازیابی شبکه در شرایط بحرانی را آموزش داد.

شایان ذکر است هدف از برگزاری این رزمایش بررسی استمرار سیستم‌های ارتباطی شرکت در هنگام حوادث و قطع برق است. در قالب این رزمایش برق کل ساختمان شرکت برق منطقه‌ای خراسان قطع گردید و کلیه ارتباط‌های تصویری و صوتی شرکت با مرکز برقرار ماند. از دیگر نکات قابل توجه این مانور قابلیت سنکرون دیزل ژنراتور با شبکه برق است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار