کد خبر: ۵۱۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹:۳۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای پروژه‌های حوزه برق استان کرمان در طول یک سال گذشته سرعت گرفته است، گفت: هدف از این سفر، پیگیری وضعیت طرح‌های صنعت آب و برق استان، به‌ویژه تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برای تامین آب پایدار مردم استان است.

به گزارش برق نیوز، «علی اکبر محرابیان» صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ خط انتقال آب سد نسا به شهر بم، با اشاره به آخرین سفر دور اول دولت مردمی، اظهار کرد: هدف حضور ما بررسی طرح‌های آبی و برقی کل استان است که در حوزه برق پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا بوده و در طول یک‌سال گذشته سرعت خوبی گرفته است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته شاهد به مدار آمدن دو واحد گازی نیروگاه زرند کرمان بودیم.

وزیر نیرو همچنین در ادامه از سنکرون نیروگاه بوتیا طی روز‌های آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه آب باید اقدامات گسترده برای استان کرمان انجام شود، ادامه داد: برای تامین آب پایدار مردم این استان ابتدا باید پروژه‌های نیمه‌تمام را هر چه سریعتر به نتیجه برسانیم.

محرابیان با اشاره به افتتاح سد نسا در اواخر دولت دهم، یادآور شد: سامانه انتقال آب از این سد به شهر بم درصد قابل توجهی پیشرفت داشته و تلاش خواهیم کرد عملیات باقیمانده در ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: از همین پروژه خط انتقال آب سد نسا برای شهرستان‌های دیگر مانند ریگان، فهرج و ... پیش‌بینی شده که در همین سفر درخصوص عملیات اجرایی این خط انتقال تصمیم‌گیری خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: برای این پروژه ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو از پیشرفت ٨٠ درصدی پروژه انتقال آب به شهر بم خبر داد و گفت: تلاش مجموعه این خواهد بود که قبل از تابستان سال آینده، آب سد نسا به شهر بم برسد.

محرابیان با بیان اینکه برای مدیریت چاه‌های کشاورزی اختیارات کافی به استان‌ها داده شده، خاطرنشان کرد: در استان کرمان متناسب با نیاز آبی اختیارات لازم داده شده تا تصمیم‌گیری‌های مورد نیاز انجام شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار