کد خبر: ۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۳ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی و برای کنترل مصارف مشترکان اداری مطابق مصوبه هیات دولت، از امروز شنبه ۲۲ مردادماه وضعیت مصارف برق ساختمان‌های اداری، سرپرستی و شعب بانک‌های پایتخت به‌صورت ویژه، رصد می‌شود.

به گزارش برق نیوز، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: پس از رصد بانک‌ها، با بانک‌های پرمصرف که اقدام به کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف نسبت به دوره مشابه سال قبل وفق مصوبه ابلاغی هیئت وزیران نکرده‌اند مطابق با اختیارات قانونی برخورد به عمل خواهد آمد.

برق پایتخت اعلام کرد: با تداوم گرمای هوا و برای کنترل بار شبکه توزیع برق، ضروری است این هفته، شهروندان تهرانی، حداقل ده درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

بر اساس وضعیت آب‌وهوایی کشور و شهر تهران و پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر تداوم گرمای هوا، برای حفظ پایداری شبکه توزیع برق از همه شهروندان فهیم ساکن شهر تهران انتظار می‌رود به‌ویژه طی هفته جاری با حداقل ده درصد کاهش مصرف برق همچون روز‌های گذشته به کنترل اوج مصرف شبکه برق کمک کنند.

ساعت ۱۲ تا ۱۸ ساعت‌های پربار در کنترل شبکه توزیع برق محسوب می‌شود.

خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون اتوی برقی، ماشین لباسشویی و جاروی برقی در این ساعت‌ها، تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی عدد ۲۴ تا ۲۶ درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی می‌تواند در کاهش مصرف برق در این ساعات مؤثر باشد.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
در ساعات پیک روز و شب الگوی مصرف تعریف و در غیر این ساعات مصرف را آزاد کنید. اینکه یک سقف مصرف برای همه تعریف کنید درست نیست. چرا انتظار دارید مردم مصرف برق را به ساعات غیر پیک منتقل کنند؟ ادرات را زودتر تعطیل میکنید چون ساعات پایانی کار آنان با پیک همزمان است. صنایع را در پیک محدود میکنید و در یاعات غیر پیک بدون محدودیتند. برق کشاورزی را در صورت خاموشی خود خواسته در پیک، در ساعات غیر پیک مجانی میکنید. چرا همین رفتار را با مشترکین خانگی ندارید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
0
0
اگر از مردم فهیم انتظار دارید تا در کاهش مصرف مشارکت کنند، از مدیران فهیم هم انتظار داریم که شمشیر خود را در نیام کنند و از زبان تهدید دست بردارند!!! و خود را از قضاوت حال و آینده نجات دهند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار