کد خبر: ۵۱۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
میزان تولید نیروگاه های برق آبی کشور در طول چهار ماه ابتدایی امسال معادل ۱۲۴ هزار مگاوات ساعت بوده که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش برق نیوز، محمد شهریاری گفت: بارش اخیری که در کشور رخ داد افزایشی چندانی به دنبال نداشت و این بارش‌ها تنها بخش کوچکی از این کسری‌ها را جبران کرد. با توجه به بارش‌های هفته گذشته هیچ تخلیه‌ای به جهت کنترل سیلاب نداشتیم، همچنین میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی‌ها تحت پوشش بالغ بر ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گفته او، میزان تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور در طول چهار ماه ابتدایی امسال معادل ۱۲۴ هزار مگاوات ساعت بوده که این میزان در چهارماه مشابه سال گذشته که معادل ۱۷۱ هزار مگاوات ساعت بوده است که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. اگر این میزان تولید را با سال‌های نرمال و پرآبی مقایسه کنیم، این میزان کاهش بسیاری داشته است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران این را هم گفت: تا موجودی مخازن سد‌های تهران ۵۵۲ میلیون متر مکعب است که این حجم در روز مشابه سال گذشته ۶۵۸ میلیون متر مکعب بوده و کسری مخزن ۱۰۶ میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم بارندگی‌های اخیر شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که در مرداد ماه تاکنون یک رکورد جدید به جهت مقدار بارندگی‌ها در مقایسه با متوسط بلند مدت ثبت شده است.

گفتنی است، آمار‌های رسمی وزارت نیرو نشان می‌دهد که بارش‌های تهران نسبت به متوسط بلندمدت، پنج درصد عقب‌ماندگی دارد. درحالی که سد‌های تهران هم‌چنان ۱۰۶ میلیون مترمکعب کسری داشته به طوری که در سال گذشته این رقم ۲۷۹ میلیون مترمکعب بوده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار