کد خبر: ۵۱۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
دولت دست از گسترده‌سازی بدنه دولتی بردارد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت باید بداند که برای داشتن بخش خصوصی سرپا و قدرتمند، باید روند بزرگ‌سازی دولت را قطع کرده و کار‌ها را به مردم واگذار کند، این مهم هم نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

به گزارش برق نیوز، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مطالبات صنعت برق و بدهی وزارت نیرو که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان (شامل بدهی وزارت نیرو به بانک مرکزی، تولید، انتقال و توزیع برق) است، اظهار کرد: امروز صنعت برق نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، جذب سرمایه‌گذار در این صنعت منوط به تامین امنیت و ارائه تسهیلات است. بخش خصوصی که بار بزرگی از صنعت کشور را به دوش می‌کشد، نباید مورد ظلم واقع شود.

وی در ادامه ضمن انتقاد از بزرگ شدن گفت: متاسفانه هر دولتی که روی کار می‌آید به جای تمرکز بر کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت، گسترده آن را بیشتر و بزرگتر می‌کند، ایجاد شهرستان و استان جدید و برگزاری آزمون‌های استخدامی دولتی خلاف رویکرد دولت الکترونیک است. دولت با دریافت مالیات از بخش خصوصی پرداخت حقوق پرسنل بدنه بزرگ خود را تامین می‌کند در حالی که با این منابع می‌توان بدهی صنایع و به خصوص صنعت برق را پرداخت کرد. دولت بداند که برای داشتن بخش خصوصی سرپا و قدرتمند باید روند بزرگ‌سازی دولت را قطع کرده و کار‌ها را به مردم واگذار کند، این مهم هم نیاز به برنامه‌ریزی دارد، دولت باید بتواند با برنامه‌ریزی بدهی بخش خصوصی را طی ۵ الی ۱۰ سال آینده پرداخت کند و دست از گسترده‌سازی بدنه دولتی بردارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در قانون (ماده ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار) تصریح شده که دستگاه‌های اجرائی مکلفند هنگام تدوین یا اصلاح مقررات، بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی، نظر تشکل‌های اقتصادی ذی‌ربط را استعلام کنند و مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس در سال اول مجلس یازدهم این رویه را پیش گرفت و از نظرات اتاق بازرگانی، بخش خصوصی، اتاق‌های فکر و اندیشکده‌ها به خصوص در صنعت برق استفاده کرد و ثمرات خوبی حاصل شد. ما به دولت توصیه می‌کنیم این روش مجلس را که دستاورد خوبی در اصلاح قوانین مربوط به صنعت برق داشته و خود وزارت نیرو هم از آن منتفع شده است، پیش بگیرد و از نظرات بخش خصوصی استفاده کند اگر چنین نکند مجلس می‌تواند قانونی وضع کند که دولت را مکلف به استفاده از نظرات بخش خصوصی بکند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
3
دولت باید اول دم شماها و با اون شرکتهای فاسد خصولتی رو باید ببره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
2
صنعت برق را مدیران نالایق به ورشکستگی و درماندگی رسانده اند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار