کد خبر: ۵۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
مدیراجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور بر رعایت مسائل و موارد ایمنی حین کار تاکید کرد وگفت: باید عوامل و مخاطرات حین کار نیرو‌های اجرایی حذف شود تا از وقوع حوادث احتمالی در آینده جلوگیری به عمل آید.

به گزارش برق نیوز، علی حیدری تفرشی مدیراجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور در پنجمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق با حضور نمایندگان شرکت‌های توزیع سراسر کشور در کردستان، گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر توجه به الزامات و تجهیزات ایمنی حین کار ارتقاء یافته و در همین راستا شرکت‌های تابعه وزارت نیرو جزو شرکت‌های پیشرو در ارائه سیستم‌های نوین در این حوزه هستند.

وی استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب را یکی از مهمترین اصول ایمنی در حین کار عنوان کرد و افزود: تامین این لوازم جزو الزمات قانونی کارفرمایان است تا سیمبانان با تجهیزات کامل و ایمنی متناسب با نوع کار درصدد رفع مشکلات احتمالی ناشی در شبکه برآیند.

تفرشی با تاکید بر اینکه شناسایی فعالیت ها، ارزیابی مخاطرات و راه‌های رسیدن به شرایط مطلوب و حذف عوامل مخاطره آمیز باید در اولویت کار‌ها قرار گیرد، افزود: به دنبال تشکیل کمیته در انجمن صنفی کارفرمایی، حوادث مردمی در قالب چارچوب‌های کاری ویژه‌ای به عنوان یک سازمان خدمت رسان به جد مورد توجه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تقویت فرهنگ ایمنی امری ضروری در شرکت‌های توزیع نیروی برق است، افزود: فرهنگ ایمنی امری اجتماعی، آموختنی تدریجی، گسترده و پایدار است که همچون یک زنجیره با حلقه‌های به هم پیوسته به هم متصل هستند که همه باید هماهنگ وهمگام با یکدیگر حرکت کند.

مدیراجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور در ادامه بر انجام تشویق کار‌های ایمنی برای اجرای عملیات‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: هنگام وقوع حادثه باید بجای رویکرد مقصر یابی تفکر ریشه یابی مشکل مدنظر قرار گیرد تا از رخداد چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز در این جلسه بر ایمنی حین کار به عنوان یک اصل فراگیر ومهم تاکید کرد و گفت: رعایت مسائل و موارد ایمنی، همواره می‌بایست در سرلوحه کار نیرو‌های اجرایی قرار داشته باشد لذا انجام کار با دقت، سرعت و ایمن، یک ضرورت است و این مهم باید قبل از شروع کار، حین کار و خاتمه‌ی کار، مدنظر قرار گیرد.

در حوزه ایمنی باید مخاطرات حین کار را شناسایی و دامنه این فعالیت‌ها را قطع کرد و از سیستم‌های حفاظتی مناسب در اجرای عملیات‌ها بهره برد.

لهونیان با اشاره به اینکه مولفه‌های موثر بر ایمنی کار در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: باید تلاش کرد تا علاوه بر تقویت فرهنگ ایمنی و تجهیز لوازم حین کار، آگاه سازی‌های لازم جهت کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی به مردم نیز ارائه شود.

وی با ابراز خرسندی از کاهش تعداد حوادث ناشی از کار با شبکه برق طی چند سال اخیر، گفت: خوشبختانه در سال جاری هیچ حادثه منجر به فوتی در سطح استان در حوزه کار با شبکه برق رخ نداده که امید است تا پایان سال نیز این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
آقای هیوا ایمنی باید سر لوحه تفکر و اندیشه باور مدیران باشد. در بسیاری از حوادث اخیر مدیران متفکر خود و یا عملکردشان غایب است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار