کد خبر: ۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۶ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
شرکت برق منطقه‌ای تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، تفاهم نامه‌ای بر مبنای تسهیل توسعه، انتقال فناوری‌های راهبردی حوزه انتقال نیروی برق و توسعه فناوری‌های مقاوم سازی شبکه برق توزیع، انتقال برق در مقابل حملات سایبری را منعقد کردند.

به گزارش برق نیوز، "حبیب قراگوزلو" با اشاره به اهمیت زیر ساخت اساسی شبکه برق و تلاش‌های به ثمر رسیده برای عبور موفق از اوج بار شبکه برق در تابستان سال جاری، با اشاره به برخی ظرفیت‌های ایجاد شده طی سال‌های اخیر در خصوص گسترش کاربرد تجهیزات ساخت شرکت‌های دانش بنیان نظیر مصوبه تولید بار اول بر همکاری‌های مشترک مابین برق منطقه‌ای تهران و مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در این حوزه مانند دستیابی به دانش فنی رله‌های حفاظتی، دستگاه پایش تخلیه جزئی، ترانس خشک فوق توزیع و ... را تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به راهبرد‌های جدید در این مورد اظهار داشت: همچنین در راستای تعریف موضوع‌های راهبردی جدید، همچون فناوری‌های نوین بهره برداری از شبکه برق، مانندتجهیزات پایش فازوری شبکه، تعمیر و نگه داری شبکه به روش خط گرم، توسعه فناوری‌های مقاوم سازی شبکه برق در مقابل حملات سایبری، استفاده از پهباد‌ها و ربات‌ها برای بازرسی از شبکه فوق توزیع و انتقال برق و تجهیزات جبران ساز توان راکتیو، اعلام آمادگی کرد.

در این نشست مشایخ، معاون امور انرژی و مواد مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز با بیان ظرفیت‌های همکاری با رایزن‌های فناوری در سایر کشورها، به برخی تلاش‌های انجام شده در راستای انتقال دانش فنی روش‌های نوین بهره برداری از شبکه انتقال برق و صادرات محصولات فناورانه اشاره کرد و ابراز داشت که ظرفیت مرکز تحول و پیشرفت و رایزن‌های فناوری آماده خدمت رسانی برای انتقال فناوری‌های راهبردی و همچنین صادرات محصولات فناورانه به صنعت برق هستند.

گفتنی است در نشست یاد شده تفاهم نامه همکاری به منظور تسهیل توسعه و انتقال فناوری‌های راهبردی حوزه انتقال نیروی برق و کمک به توسعه فناوری‌های مقاوم سازی شبکه فوق توزیع و انتقال برق در مقابل حملات سایبری، بین طرفین به امضاء رسید.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
1
0
کشف جدید در برق تهران شده است...؟! برقهای دیگر منطقه ای هم فعال بودند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
1
1
اخیرا مدیران به دنبال تفاهم نامه اند!!! انگار یکدیگر را در شرایط کاریشان درک نمیکنند!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار