کد خبر: ۵۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
به حداکثر رساندن ظرفیت حداقلی نیروگاه شهیدمفتح مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح همدان، گفت: با تامین آب مورد نیاز نیروگاه از طریق پساب تصفیه‌شده و کاهش ۸۵ درصدی مصرف آب واحد‌ها با احداث برج‌های خشک توانسته‌ایم توان تولید ۳۰۰ مگاواتی نیروگاه را به مرز یک‌هزار مگاوات افزایش دهیم.

به گزارش برق نیوز، عبدالمجید دیناروند در گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه تمامی نیروگاه‌های بخار نیازمند استفاده از منابع آبی زیادی هستند، افزود: این آب جبرانی عمدتا از طریق سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود که در منطقه همدان تامین آب مورد نیاز نیروگاه از طریق این منابع موجب افزایش فشار به سفره‌های زیرزمینی شده بود.

وی ادامه داد: بدین منظور با احداث ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال توانسته‌ایم پساب تصفیه‌خانه همدان را به محل نیروگاه انتقال داده و پس از تصفیه در بخش‌های مختلف این مجموعه مورد استفاده قرار دهیم.

دیناروند تاکید کرد: همچنین با احداث برج‌های خشک نیز مصرف آب یکی از واحد‌های این نیروگاه ۸۵ درصد کاهش یافته و روند احداث دومین برج خشک نیروگاه نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با تاکید بر اینکه در این مجموعه پساب جای خود را به آب‌های زیرزمینی داده است، اضافه کرد: در گذشته فاضلاب موجود در این بخش به دلیل رها شدن مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را در سطح استان ایجاد کرده بود، ولی در شرایط فعلی با انتقال آن به نیروگاه و انجام تصفیه مربوطه توانسته‌ایم تبدیل این نقمت به نعمت، نسبت به استفاده از آب‌های زیرزمینی نیز بی نیاز شویم.

وی با اشاره به افزایش ۷۰۰ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه، گفت: در سال ۹۳ و پیش از اجرای طرح‌های یاد شده این نیروگاه با ۳۰۰ مگاوات در فعالیت بود که با انجام این اقدامات از سوی تلاش‌گران صنعت برق توانسته‌ایم توان تولیدی نیروگاه را هم اکنون به یک‌هزار مگاوات افزایش دهیم. این میزان افزایش ظرفیت معادل تامین ۷۰ درصد برق استان بزرگی همانند همدان است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حقگو
|
Netherlands
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
0
با سلام

البته ایشان باید عنوان میکردند که این تغییرات برای مدیرعاملهای قبلی بوده و این اقدامات مپثر از قبل به ایشان به ارث رسیده .

راستی یک مقداری از روش‌های مدیریتی قدرتمند خودش !!!! و ارتباط خوبی که با همکارانش دارد !!! نیز بفرمایند .
پاسخ ها
مهندس توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
درسال ۸۲ استاندارد و دستورالعمل های پساب های نیروگاهی نیز تدوین شده که بسیار مفید و عملی هستن جا داره این استانداردو از دفتر تحقیقات فعلی توانیر که قبلا اسمش دفتر استاندارد بود تهیه و در اختیار این نیروگاه قرار گیرد که حداقل ۱۰۰ مگاوات دیگر به توان نیروگاه افزوده میشه....فوق العاده با بیانی ساده ولی مهندسی تشریح کرده..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار