کد خبر: ۵۱۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۳ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
معاون وزیر صمت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی ایران مجاز شده نسبت به ایجاد یا توسعه حداکثر پنج شهرک یا ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در هر استان اقدام کند.

به گزارش برق نیوز، علی رسولیان در نشست بررسی توسعه انرژی خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تصمیم مجمع عمومی، مجاز شده نسبت به واگذاری اراضی برای ایجاد یا توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی یا بخشی از اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش خود با ارائه حداقل خدمات زیربنایی و به صورت اقساط ۱۰ ساله به منظور استقرار نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام کند.

معاون وزیر صمت با اشاره به تعامل و هم افزایی این سازمان با وزارت نیرو افزود: با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در این حوزه هماهنگی کامل داریم.

رسولیان در ادامه بیان کرد: صندوق ملی محیط زیست (زیر نظر سازمان محیط زیست) نیز تسهیلات و اعتباراتی را در راستای حمایت از انرژی‌های سبز و تجدید پذیر (خورشیدی) برای کاهش آلایندگی‌ها ارائه می‌دهد که واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از این تسهیلات و اعتبارات نیز می‌توانند استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۹۲ شهرک و ناحیه صنعتی دارای پتانسیل برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی در سراسر کشور شناسایی شده است که این موارد به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) نیز اعلام شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار