کد خبر: ۵۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
رشد تولید فولاد و سیمان حاکی از افزایش تامین برق صنایع وزیر نیرو با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه برق، از رشد ٣۴ درصدی تولید صنایع فولاد و سیمان در تیرماه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان رشد در تولید حاکی از افزایش تامین برق صنایع است.

به گزارش برق نیوز، «علی اکبر محرابیان»، در گفتگو با بخش خبری ساعت ٢١ سیما، با اشاره به مشکلات تامین برق در سال‌های گذشته، اظهار کرد: سال‌های گذشته تابستان را به نحوی پشت سر می‌گذاشتیم که با خاموشی‌های بسیار جدی هم در بخش خانگی و هم در بخش تولید و صنعت روبه‌رو بودیم و مردم به‌شدت در مشکل بودند.

وی با یادآوری عملکرد مناسب دولت سیزدهم در حوزه برق و برنامه افزایش ٣۵ هزار مگاواتی در دولت مردمی، اضافه کرد: یک برنامه‌ریزی و اقدام سریع برای رفع مشکلات برق از ابتدای شروع به‌کار دولت مردمی در حوزه‌های مختلف صورت گرفت که از جمله آن، افزایش توان نیروگاهی به میزان ۶ هزار مگاوات است که بخش عمده‌ای از آن تا به امروز به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف بود که امروز مردم شاهد دستاورد‌های این حرکت بسیار جدی و جهادی در کشور هستند و خوشبختانه در بخش خانگی هیچ خاموشی نداشتیم.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در حوزه صنایع نیز خاطرنشان کرد: در بخش صنعت از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی، در مجموع ۵۸۰ هزار واحد صنعتی هیچگونه خاموشی نداشتند و به بقیه محدودیت‌هایی دادیم که این محدودیت را نیز در ساعات دیگر جبران کردیم.

به گفته محرابیان، در بخش فولاد ۳۴ درصد رشد تولید در تیرماه نسبت به تیرماه سال گذشته ثبت شده و این موضوع در صنایع سیمان نیز به همین شکل است.

وی با اشاره به موضوع آب با بیان اینکه در شهریور سال گذشته با ۳۰۰ شهر دارای تنش آبی مواجه بودیم، اضافه کرد: برای حل این مشکل برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم. عمده مشکل موضوع زیرساخت‌ها و تکمیل سرمایه‌گذاری در زمینه تأمین آب شرب پایدار برای این مناطق است.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع آب شرب همدان نیز خاطرنشان کرد: در شهر همدان از ۱۷ سال پیش یعنی سال ۸۴ پیش‌بینی‌شده بود که یک طرح انتقال آب انجام شود که این طرح ۳۰ درصد پیشرفت داشت.

وی با اشاره به اقدامات جهادی وزارت نیرو در این حوزه یادآور شد: با شناسایی وزارت نیرو، این طرح جزو طرح‌های ویژه قرار گرفت و با سرعت بسیاری خوبی این طرح را پیش بردیم به‌طوری‌که امروز این ابر پروژه ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال بسیار عظیمی داشته و خطوط انتقال آن تکمیل‌شده و در حال نصب شیرآلات و ایستگاه‌های پمپاژ هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه بر اینکه در هفته‌های آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود، برای رفع تنش مشکل آب شهر همدان به‌صورت موقت پیش‌بینی‌شده از منابع محلی تأمین آب صورت گیرد که این کار به سرعت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در همدان امسال نسبت به سال‌های نرمال ۴۳ درصد کاهش بارش داشتیم و سد اکباتان در شرایط بسیار کم‌آبی قرار دارد و امیدوار هستیم با اجرای این طرح‌ها برای همیشه شاهد رفع مشکلات آبی در همدان باشیم.

محرابیان در پایان با اشاره به طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: طرح غدیر برای تأمین آب شرب و بهداشتی ۶۰ درصد مردم خوزستان پیش‌بینی‌شده و برای نقاط دیگر خوزستان هم طرح‌های دیگری داریم. این طرح بزرگترین طرح آبرسانی کشور است به‌طوری‌که ۱۲ مترمکعب در ثانیه از بهترین منابع آبی کشور را جا به جا می‌کند. مراحل اجرای این طرح تقریباً تمام‌شده، پمپاژ‌ها شروع به کار کرده و در حال آزمایش هستند و به‌زودی این آب به خانه‌های مردم می‌رسد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
2
تو خودت عامل فساد و بدبختی صنعت برقی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
2
رکود در ساخت ساز سبب کاهش تقاضای سیمان و فولاد شده. این از کرامات دولت است که در سال اولش تورم بیش از ۸۵ درصد را بر مردم تحمیل کرد. دولت مردمی هم واژه ای برای به بازی گرفتن مردم است. همه رییسان دولتها با رای مردم بر سر کار آمدند. مگر اینکه در آن شبهه ای باشد که فقط این دولت آن را میتواند شفاف کند!! به نظر میرسد همان دولت نامردمی مردمی تر بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
0
1
آمار سازی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
1
حتی الان هم که از پیک مصرف عبور کرده ایم هنوز از محدودیت اعمالی بر برق کارخانه فولاد و سیمان کم نشده. آنوقت وزیر محترم چطور می فرمایند تولید این صنایع افزایش پیدا کرده؟
در اینصورت چطور ما می خواهیم یک میلیون واحدمسکونی بسازیم؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار