کد خبر: ۵۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
هدف گذاری اصفهان برای افزایش ۲۰ برابری تولید برق از تجدیدپذیرها معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: هدف ما رسیدن به تولید یک هزار مگاوات انرژی خورشیدی تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش برق نیوز، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، هدف از تشکیل این گروه کاری را ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، برای توسعه هرچه سریعتر انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد.

او بیان کرد: با توجه به شرایط کمبود برق در کشور و آلودگی محیط زیست به خاطر وجود نیروگاه‌های فعال در استان اصفهان، اولویت بسیار مهم و حساس ما این است که به سمت تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هدف استان را رسیدن به یک هزار مگاوات تولید انرژی خورشیدی تا پایان سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات برق مورد نیاز استان از طریق انرژی‌های خورشیدی تأمین می‌شود که طبق برنامه ریزی ما این عدد تا پایان سال ۱۴۰۲ بایستی حدوداً ۲۰ برابر افزایش یابد.

نقش با بیان این که استان اصفهان ظرفیت و زیرساخت لازم درحوزه تولید و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در استان علاقه‌مند به حضور و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند. در مناقصه نخست که برگزار شد؛ در استان ۳۸۰ مگاوات برنده مناقصه داشتیم که در این گروه کاری مقرر شد هر چه سریع‌تر واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران انجام شود تا فعالیت خود را آغاز نمایند.

او اضافه کرد: مرحله دوم مناقصه برای نیروگاه‌های زیر ۱۰ مگاوات توسط شرکت ساتبا تا یک ماه آینده برگزار می‌شود؛ برای زیر ۱۰ مگاوات‌ها نیز سعی می‌کنیم ظرفیت خوبی را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برای نیروگاه‌های کوچک زیر ۱۰ مگاوات ما پیشنهاد برگزاری مناقصه را می‌دهیم. همچنین از سرمایه گذارانی که تمایل دارند در این حوزه سرمایه گذاری کنند دعوت می‌کنیم با توجه به بازگشت سرمایه و ارزش افزوده بالایی که برای آن‌ها خواهد داشت در مناقصه شرکت کنند تا شاهد تحقق عدد یک هزار مگاوات تولید انرژی در استان باشیم.

نقش در خصوص استقبال سرمایه گذاران در این حوزه اظهار کرد: استان اصفهان در بخش استقبال سرمایه‌گذاران در ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی رتبه نخست کشور را داراست. این قول را به سرمایه گذاران می‌دهیم که زیر یک ماه به شرط برنده شدن در مناقصه، زمین مورد نیاز را تحویل خواهند گرفت.

او در پایان گفت: در این جلسه از همه دستگاه‌های اجرایی درگیر در این موضوع از جمله برق منطقه ای، شرکت‌های توزیع برق، مدیریت امور اراضی، منابع طبیعی، اداره کل راه و شهرسازی دعوت شد تا ضمن همفکری اعضا بتوانیم روند اخذ مجوز و واگذاری‌های زمین در این بخش را تسهیل کنیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار