کد خبر: ۵۱۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
۷۵ درصد پرونده‌های خسارت مشترکان برق رسیدگی شد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به این که به دو گروه از پرونده‌ها یا پرداختی به آن‌ها انجام نشده یا خسارتی تعلق نمی‌گیرد، افزود: گرو ه نخست مواردی با نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمه گر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاع رسانی شده است.

رجبی مشهدی با بیان این که: تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پرونده‌های رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است؛ گفت: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکین خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

سخنگوی صنت برق یاداور شد: با توجه به این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکرده اند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمه گر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال شود تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارت‌ها تسریع شود.

رجبی مشهدی رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه را ۱۰۰ تومان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به طور معمول این میزان حق بیمه نمی‌تواند به طور کامل خسارت‌های وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود ببخشید.

وی یاداور شد: در خصوص بیمه برق، شرکت توانیر به نمایندگی از شرکت‌های توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمه گر می‌کند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق اظهار امیدواری کرد که شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت دیده حداکثر تا مهرماه به باقی مانده پرونده‌های بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف نماید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
0
بودش خسارت نبودش هم خسارت!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار