کد خبر: ۵۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸:۴۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
جزییات تعرفه برق نشان می‌دهد قیمت برق سفارتخانه و کنسول گری‌ها و محل اقامت دیپلمات‌ها معادل گورستان‌ها، غسالخانه‌ها و آرامگاه‌هاست. این مراکز در ساعت کم مصرف تنها ۴ درصد قیمت واقعی برق را می‌پردازند.

به گزارش برق نیوز، یارانه انرژی در ایران به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود و مشترکین پر مصرف از یارانه بیشتری برخوردار هستند. اما مشترکین پرمصرف تنها بخش توزیع غیر عادلانه در ایران نیستند. کافی است تا نگاهی به جدول تعرفه‌های برق که توسط وزارت نیرو منتشر شده، بیاندازید. جالب است که بدانید تعرفه برق سفارتخانه‌ها و کنسول گری‌ها معادل تعرفه برقی است که بخش‌هایی همچون گورستان ها، غسالخانه‌ها و آرامگاه‌ها پرداخت می‌کنند.

تعرفه برق سفارتخانه ها معادل گورستان ها و غسالخانه

جالب است که بدانید قیمت برق نهاد‌هایی مثل بنیاد مستضعفان، مراکز امور خیریه، وزارتخانه ها، سازمان حجم اوقاف، روشنایی جاده ای، چراغ‌های چشمک زن داخل تونل‌ها در زیر گروه مصارف عمومی بند ۲ الف ۱ قرار دارند.

وزارت نیرو می‌گوید هر کیلووات ساعت برق را در ساعت‌های کم باری به قیمت ۱۲۰ تومان، در ساعت‌های میان بار ۲۴۰ تومان و در ساعت‌های اوج مصرف به قیمت ۴۸۰ تومان در این مراکز عمومی با مصرف بالای ۳۰ کیلووات ساعت توزیع می‌کند. البته برای سازمان با قدرت ۳۰ کیلووات و کمتر قیمت‌ها ارزان‌تر از پر مصرف هاست. به طوری که در ساعت‌های میان باری بهای این دسته از مشترکین حدود ۲۸۴ تومان، در ساعت‌ها اوج بار ۵۶۶ تومان و در ساعت‌های کم باری ۱۴۱ تومان است. این در حالی است که هر کیلو وات ساعت برق با احتساب قیمت واقعی سوخت (حدود ۲۰ سنت) برای خود وزارت نیرو بیش از ۲۵۰۰ تومان تمام می‌شود. به این اوصاف وزارت نیرو دست کم به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق به سفارتخانه‌ها در بدترین حالت تنها ۲۲ درصد و در بهترین حالت (ساعت‌های کم باری) حدود ۴.۸ درصد از پول برق را می‌دهند.

تعرفه برق سفارتخانه ها معادل گورستان ها و غسالخانه

منبع: تحلیل بازار

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
0
2
برق سفارتخانه ها را با نرخ تجدیدپذیر و یا با همان نرخی که برای سفارت ما حساب میکنند،حساب کنند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار