کد خبر: ۵۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸:۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
دولت آلمان گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه برلین می‌خواهد تعطیلی سه نیروگاه هسته‌ای باقیماندۀ خود را به تعویق بیندازد، رد و اعلام کرد که تصمیم نهایی را پس از دریافت نتایج ارزیابی‌ها خواهد گرفت.

به گزارش برق نیوز، قرار بود این سه نیروگاه که حدود ۶ درصد از برق آلمان را تامین می‌کنند، تا پایان سال جاری میلادی تعطیل شوند. تصمیم برای تعطیلی آن‌ها بر اساس قانونی گرفته شده که در زمان فعالیت دولت آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان و در پی وقوع انفجار در نیروگاه‌های اتمی فوکوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۱ میلادی به تصویب پارلمان رسیده است. با این وجود نگرانی‌ها از بحران انرژی در زمستان امسال در پی جنگ اوکراین و کاهش صادرات گاز روسیه به اروپای غربی، گمانه زنی‌ها دربارۀ تمدید فعالیت این سه نیروگاه را افزایش داده است.

بر همین اساس وال استریت ژورنال روز گذشته ادعا کرد که دولت تصمیم گرفته برنامۀ تعطیلی آن‌ها را موقتا لغو کند و از آنجا که بحث دربارۀ برخی جزئیات همچنان ادامه دارد، هنوز کابینه اولاف شولتس این تصمیم را بطور رسمی اعلام نکرده است. چنانچه این تصمیم بطور رسمی اعلام شود، آن را باید اولین انحراف کابینه جدید از سیاستی دانست که آلمان از اوایل دهۀ ۲۰۰۰ میلادی در پیش گرفته و به دنبال حذف تدریجی انرژی هسته‌ای و جایگزینی آن با انرژی‌های سبز در این کشور است. سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان، ادعای وال استریت ژورنال را رد و آن را فاقد مبنای واقعی دانست.

او در گفتگو با رویترز اعلام کرد که اتخاذ هر تصمیمی در این باره، منوط به دریافت گزارش ارزیابی‌های نیاز‌های انرژی آلمان است که طی هفته‌های پیش‌رو ارائه خواهد شد. در صورت تصمیم دولت به تمدید فعالیت این سه نیروگاه نیز، احتمالا رای موافق پارلمان آلمان برای عملی شدن آن ضروری خواهد بود. آلمان طی سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های هنگفتی را در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده و به موازات آن تعطیلی نیروگاه‌های هسته خود را نیز آغاز کرده است.

در همین راستا، در آخرین روز سال ۲۰۲۱ میلادی، سه نیروگاه از ۶ نیروگاه این کشور (بروکدورف، گروهنده و گاندرمینگن) که بیش از ۳۰ سال فعالیت داشتند تعطیل شدند و قرار بود سه نیروگاه دیگر (ایسار، امسلند و نکاروستهایم) نیز تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تعطیل شوند. آلمان به دنبال کاهش ۶۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ میلادی در مقایسه با میزان کربن تولیدی در سال ۱۹۹۰ است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار