کد خبر: ۵۱۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه برق کشور متصل و وارد مدار تولید شد.
دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه به بهره‌بر‌داری رسید

به گزارش برق نیوز، محمد رمضانی با اعلام این خبر، افزود: نیروگاه عسلویه در حال حاضر با برخورداری از ۶ واحد گازی و دو واحد بخار به ظرفیت یک‌هزار و ۳۰۰ مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل دو واحد بخار این مجموعه، ظرفیت کل نیروگاه به حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در راستای پروژه‌های پیک تابستان امسال ۱۹ واحد نیروگاهی به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: احداث هر واحد بخار ضمن صرفه‌جویی ۲۷۰ میلیون مترمکعبی مصرف سوخت در سال، منجر به افزایش راندمان از ۳۲ درصد به ۴۷ درصد خواهد شد.

رمضانی افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد بار را از جمله اهداف احداث بخش بخار این نیروگاه برشمرد و گفت: تبدیل سیکل ساده گازی به سیکل‌ترکیبی به معنای افزایش ظرفیت تولید برق بدون نیاز به مصرف سوخت اضافی است که علاوه بر مزایای اقتصادی صرفه‌جویی در مصرف سوخت به ازای برق تولیدی، مزایای زیست‌محیطی ناشی از کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و گاز‌های گلخانه‌ای را در پی دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های در حال ساخت صنعت برق حرارتی، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدوارم دومین واحد نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان و واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه طی هفته جاری به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار