کد خبر: ۵۱۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸:۲۷ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
راهکار‌های انگلیس برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی خانواده‌های انگلیسی به زودی با افزایش شدید هزینه‌های انرژی روبه رو می‌شوند، از اینرو راهکار‌هایی برای مقابله با این مشکل و صرفه جویی در مصرف انرژی به آن‌ها پیشنهاد شده است.

به گزارش برق نیوز، شرکت تامین کننده برق و گاز انگلیس موسوم به «یوتیلیتا» (Utilita)، اعلام کرد که خانوار‌ها می‌توانند با کاهش تنها یک درجه سانتیگراد از ۱ اکتبر (۹ مهر) زمانی که سقف جدید قیمت انرژی اعمال می‌شود، سالانه ۳۲۱ پوند صرفه جویی کنند.

این روش منجر به صرفه جویی ۱۵۸ پوندی حتی قبل از اعمال افزایش سقف قیمت‌ها می‌شود.

در این میان، به شهروندان انگلیسی توصیه شده است نحوه شستشو را تغییر دهند. شرکت یوتیلیتا تاکید کرده است که اگر از ماشین لباسشویی با حداکثر کارایی استفاده کنید، می‌توانید ۱۷ پوند در سال صرفه جویی داشته باشید.

شستن لباس‌ها با دمای بالاتر، انرژی بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین با پایین آوردن دما می‌توان بیشتر صرفه جویی کرد.

براساس اعلام سازمان انگلیسی اعتماد صرفه جویی در انرژی، شستشو در دمای ۳۰ درجه به جای ۴۰ درجه سانتیگراد یا بیشتر، ۴۰ درصد انرژی مصرفی در سال را ذخیره می‌کند و پودر‌های ماشین و شوینده‌های مدرن در دمای پایین‌تر به نحو موثری عمل می‌کنند.

در ادامه به مردم انگلیس توصیه شده است وسایل را از برق بکشند و آن را در وضعیت آماده به کار قرار ندهند.

بنا بر اعلام شرکت یوتیلیتا، این روش به طور معمول سالانه ۱۰۰ پوند صرفه جویی در مصرف انرژی به همراه دارد و قطع دستگاه‌ها از برق باعث می‌شود بی جهت مبالغی به قبوض برق اضافه نشود.

تحقیقات یک اپلیکیشن تحلیل گر داده‌های هوشمند نشان می‌دهد روشن کردن سیستم گرمایش از کف برای یک ساعت اضافی در روز، ۳۰۹ پوند در سال هزینه دارد.

راهکار ساده این است که هنگام خروج از یک اتاق، چراغ‌ها خاموش شود که این کار در سال ۴۶ پوند صرفه جویی به همراه دارد.

مساله قابل توجه دیگر این است که برخی از سیستم‌های برقی همچون یخچال و فریزر باید تمام مدت روشن باشند و به مبلغ قبوض برق می‌افزایند. یک روش آسان برای مقابله با این مساله کاستن از شمار دفعاتی است که درب یخچال و فریزر باز می‌شود.

همچنین به شهروندان انگلیسی توصیه شده است هنگام خرید یک سیستم جدید، کتابچه راهنما را دور نیندازند. کتابچه راهنما می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد صرفه جویی انرژی ارائه دهد.

تحلیلگران اقتصادی، میزان افزایش بهای سوخت، تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی درانگلیس را در قیاس با سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مراتب شدیدتر و وخیم‌تر دانسته‌اند.

بهای انرژی در سراسر اروپا از پاییز سال گذشته میلادی و به دنبال رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا، رو به افزایش نهاد در همین حال تعلیق در خرید گاز طبیعی از روسیه توسط اروپا یکی دیگر از پیامد‌های افزایش بهای انرژی شد. اما به گفته تحلیلگران، بهای انرژی در انگلیس در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی همچون فرانسه، ایتالیا و حتی آلمان که اقتصادش به علت وقوع جنگ در اوکراین رو به وخامت نهاده، بیشتر از آن‌ها است.

بنابر تحلیل‌های صورت گرفته توسط دویچه بانک (Deutsche Bank)، تورم سالانه قیمت مصرف کننده گاز و برق در انگلیس در سال جاری میلادی به طور متوسط حدود ۸۰ درصد افزایش داشت درحالی که میزان تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو دارای میانگین رشد ۴۰ درصدی بوده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار