کد خبر: ۵۱۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
نیروگاه برق آبی کوچک پیران در سرپل‌ذهاب تا قبل از پیک بار سال ۱۴۰۲ فعالسازی خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، وضعیت نیروگاه پیران سرپل‌ذهاب در محل شرکت برق منطقه‌ای غرب و با حضور منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه و نمایندگان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بررسی شد.

سد و نیروگاه پیران شامل دو واحد برق آبی است که در استان کرمانشاه، در شهرستان سرپل‌ذهاب بر روی رودخانه ریجاب احداث شده است.

این نیروگاه جزو طرح نیروگاه‌های آبی کوچک و متوسط متعلق به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بوده که با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ آغاز و در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید، اما متأسفانه نیروگاه مذکور از سال ۱۳۹۶ و بعد از زلزله سرپل‌ذهاب از مدار خارج شده است.

در جلسه بررسی وضعیت نیروگاه پیران، فخری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به بیان اهمیت و جایگاه ذخیره سازی آب و تولید برق این نیروگاه پرداخت و اهمیت جایگاه نیروگاه در منطقه را مهم برشمرد و اظهار داشت: نیروگاه مذکور از بهترین نیروگاه‌های منطقه است و باید با نگاه بسیار حساس و کلیدی به آن توجه شود.

فخری خواستار انجام تعمیرات نیروگاه پیران در کوتاهترین زمان ممکن توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران شد و با انتقاد از راکد ماندن تولید نیروگاه پس از سال ۹۶ تاکنون، راه‌اندازی مجدد نیروگاه را جزو تکالیف مهم مسئولیت‌های استانی برشمرد.

وی عنوان کرد: پس از آماده‌سازی نیروگاه، با هماهنگی مسئولان ذیربط استانی، مجری و بهره‌بردار نیروگاه تعیین شده و نیروگاه پیران از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تحویل گرفته شود.

فخری گفت: در واقع شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نسبت به تأمین هزینه تعمیرات نیروگاه و رفع اشکالات قسمت‌های آسیب‌دیده به طور کامل، تا قبل از پیک بار سال ۱۴۰۲ یعنی نیمه دوم خرداد ماه اقدام کرده و پس از آن تحویل‌گیری و بهره‌برداری مجدد نیروگاه توسط دستگاه ذیربط استانی انجام شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار