کد خبر: ۵۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل توانیر گفت: قرارداد نصب ۴.۵ میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف امضا شده و این طرح اکنون در دست اجرا قرار دارد که بر اساس آن می‌توان با ارزیابی مصرف نسبت به قطع برق مشترکان پرمصرف اقدام کرد.

به گزارش برق نیوز، "آرش کردی" با بیان اینکه این برنامه در حال اجرا و راه‌اندازی است و برای سال ۱۴۰۲برنامه‌هایی را در این بخش در دستور کار داریم، اظهار کرد: قرارداد این طرح بسته شده و قرار است در سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه حداقل تا سال آینده نصب کنتور برای دو میلیون مشترک یا حداقل برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک اجرایی می‌شود، گفت: این طرح برای مشترکان پرمصرف به صورت جدی در دستور کار قرار دارد؛ ضمن اینکه از این طریق می‌توانیم مانع مصرف رمز ارز‌های غیرمجاز در زمان پیک شویم.

مدیرعامل توانیر با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ساتکاب در این راستا به امضا رسیده است، گفت: دو شرکت در زمینه ایجاد زنجیره هوشمندسازی شبکه برق باهم دیگر همکاری خواهند داشت. در قالب این تفاهم‌نامه، ساتکاب موظف به توسعه و ایجاد زنجیره هوشمندسازی در صنعت برق شامل تأمین کنتور‌های هوشمند، مودم، نصب و راه‌اندازی، ایجاد زیرساخت ICT لازم و... شده است.

به‌گفته کردی همچنین توانیر نیز متعهد شده است در زمینه همکاری‌های فنی و اقتصادی با شرکت ساتکاب به منظور تحقق اهداف تفاهم‌نامه و واگذاری مجوز بهره‌برداری از بستر فیزیکی شبکه برق به منظور احداث شبکه زیرساخت مخابراتی فیبر نوری و استفاده تجاری از این شبکه با ساتکاب همکاری کند.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
1
11
کاش همه میدونستن که تو این ماجرای کنتورهای هوشمند چه خیانتی به صنعت برق کشور و تولید داخل شده است. آقایان با زد و بندی که با شرکت های چینی داشتن، چنان انحصاری تو این زمینه ایجاد کردن که شرکت های کنتور سازی داخلی رو به زانو در آورده، در حالی که در ایران بهترین تکنولوژی در این رابطه وجود داره. البته لازم به ذکر است که این اتفاقات با اطلاع و همکاری مستقیم توانیر و وزارت نیرو و در برابر چشمان معاونت حقوقی و حراست در حال رخ دادن هست. واقعا باید به این مسئولین گفت شما به این راحتی کشور رو میفروشید و برده وخدمت کار اجنبی میشید، غلط میکنید دم از حمایت از تولید داخل و ملی گرایی میزنید! امیدوارم گند این موضوع هم به زودی در بیاد تا همه متوجه این افتضاح بشن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
7
بر اساس آمار توانیر، مشترکان پر مصرف ۶۰۰ هزار هستند. چرا چهار و نیم میلیون کنتور؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
1
5
بخور بخوره بنام كنتور هوشمند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
ببر ببره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
0
0
چرا حکم مدیرعامل برای شرکت توزیع لرستان را بعد 6 ماه نمی زنید دو حالت داره یا لرستان از یاد بردی یا نه موضعاتی پشت پرده ای وجود داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
متاسفانه این کنتور هوشمند که نصب آنها از زمان حضور آقای متولی زاده در توانیر بعنوان مجری کاهش تلفات شروع شد و با زد و بندهایی که شرکت هگزینگ و نمایند مشهدیش انجام داد با نصب فله ای در بسیاری از پاساژها و مراکز خرید بزرگ شهر تهران همراه شد (رزومه سازی)، تبعات بسیار خطرناکی بر امنیت کشور خواهد داشت. در هیچ کشور مستقلی اجازه چنین کاری به یک شرکت خارجی داده نمیشه. با تحلیل اطلاعات مصرف می توان به داده هایی اعم از نوع تجهیزات، کاربری و نوع بنگاه، ساعات فعالیت، دستگاهها و برند و ... دست یافت که به امنیت ملی بک کشور مرتبط میشه. این امنیت ملی به ازای زدوبندهای این کنتورساز با مجاری تصمیم به ثمن خس در حال فروش هست و چنان رشوه هایی پرداخت شده که دهان همه تصمیم گیران بسته شده
مدیر پایگاه در مورد زد و‌بندهای قراردادی باید ادعای شما بررسی گردد ولی در خصوص دیتاهای قرائت شده باید گفت که این کنتورها دیتاها را به چین نمی فرستند. فقط سخت افزار این کنتورها به ایران فروخته میشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار