کد خبر: ۵۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت صنعت کره جنوبی از افزایش همکاری این کشور در زمینه تاسیسات تولید برق هسته‌ای با اروپا خبر داد؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد در شرایط بحران انرژی در جهان اتخاذ شده است.

به گزارش برق نیوز، خبرگزاری یونهاپ نوشت: وزارت صنعت کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت که این کشور به منظور تضمین امنیت انرژی و واکنش بهتر به تغییرات آب و هوایی، به دنبال افزایش همکاری در زمینه تاسیسات تولید برق هسته‌ای با کشور‌های اروپایی است.

مقامات وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در این زمینه گفتند: چگونگی تعمیق روابط بر سر مسائل انرژی، مهم‌ترین دستور مذاکرات در نشست سئول بین «جئونگ دائه جین» (Jeong Dae-jin) معاون وزیر تجارت کره جنوبی و هیات اتحادیه اروپا به ریاست «اوتمار کاراس» (Othmar Karas) معاون اول پارلمان اروپا و «کریستین سیلویا بوسول» رئیس کمیته انرژی و صنعت پارلمان اروپا بوده است.

دراین نشست، جئونگ درباره تلاش دولت سئول برای گسترش تولید برق هسته‌ای و احیای این صنعت توضیحاتی را ارائه داد و تاکید کرد که کشورش خواهان همکاری نزدیک‌تر با کشور‌های اروپایی است که تولید یا مدیریت تاسیسات هسته‌ای را در برنامه دارند.

یونهاپ نوشت: کره جنوبی امیدوار است در پروژه‌های مهم ساخت نیروگاه برق هسته‌ای در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، از جمله برنامه لهستان برای ساخت ۶ راکتور هسته‌ای و پروژه جمهوری چک برای بازسازی راکتور‌های بیشتری در منطقه «دوکووانی» (Dukovany) واقع در جنوب این کشور مشارکت کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار