کد خبر: ۵۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون ۱۰۸ دستگاه پنل خورشیدی در بخش‌های خانگی و اداری با ظرفیت تولید ۷۷۵ کیلووات برق در استان نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش برق نیوز، هیوا لهونیان اظهار داشت: بیشترین نیروگاه خورشیدی نصب شده با ۳۴ مورد مربوط به شهرستان سنندج بوده و ۲ درخواست جدید هم برای راه‌اندازی به این شرکت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه طی قراردادی ۲۰ ساله برق تولیدی پنل خورشیدی بخش خانگی و خصوصی خریداری می‌شود، اضافه کرد: برای خرید هر کیلووات برق تولیدی، ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال به مشترک پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه هر ۲ ماه یکبار هزینه برق تولید شده به مشترکان پرداخت می‌شود، افزود: برای نصب یک کیلووات پنل خورشیدی حدود ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه لازم است.

لهونیان ادامه داد: براساس بخشنامه ابلاغی دولت در سال ۱۳۹۴، ادارات و ارگان‌ها موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه سامانه‌های خورشیدی تامین کنند.

وی گفت: شرکت توزیع با تبلیغات گسترده نسبت به تشویق مردم اقدام کرده و با عقد تفاهم‌نامه با سازمان فنی وحرفه ای، آموزش متقاضیان برای احداث، پشتیبانی و تعمیرات را بطور جدی در دستور کار قرار داده است.

در حال حاضر ۷۲۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی و صنعتی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار