کد خبر: ۵۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱
قطعی اینترنت کسب و کار‌های برقی را به شدت مختل کرده و بر نارضایتی‌ها افزوده است. قطعی و کندی اینترنت، اپلیکیشن "برق من" و دیگر ارتباطات الکترونیکی دولت را با مشکل مواجه کرده و رسیدگی به امور مشترکین را به سختی میسر نموده است. امروز در ایران، برقی و غیربرقی وجود ندارد، همه همدردیم و می‌دانیم ایران شرایط خطرناکی را سپری می‌کند. خاطره تلخ فیلترینگ تلگرام در اعتراضات سال ۹۶ و کسب و کار‌هایی که از بین رفت هنوز از ذهن ما‌ها نرفته بود که شوک فیلتر شدن اینستاگرام، واتساپ، لینکدین و ... به آن اضافه شده است. راهی بجز خیابان برای مردم مانده است؟ جایی بجز رسانه‌های خارجی برای مردم باقی گذاشته اید؟

یادداشت برق نیوز: پایگاه خبری برق نیوز اغلب تلاش کرده سمت و سوی سیاسی به اخبار تخصصی ندهد. مدیران این رسانه در زندگی خود هیچ گاه بی تفاوت نبوده و همیشه بعنوان یک کنشگر اجتماعی و سیاسی در پی اعتراض به مشکلات و اصلاح ناراستی‌ها بوده اند و شاید همین تفکر موجب شده تا در این خبرگزاری، فضایی برای شنیدن صدای معترضین و حل مشکلات صنفی برقی‌ها ایجاد نمایند و هزینه‌های آنرا به جان بخرند.

امروز در ایران، برقی و غیربرقی وجود ندارد، همه همدردیم و می‌دانیم ایران شرایط خطرناکی را سپری می‌کند. ما هم مثل اکثر ایرانیان از اتفاقات رخ داده برای مهسا امینی و دیگر کشته شده‌های روز‌های اخیر به شدت ناراحت بوده و روز‌های تلخی را سپری می‌کنیم. سال گذشته خاموشی‌ها عامل اعتراضات مردمی شده بود و بخشی از شعار‌هایی که این روز‌ها در خیابان سر می‌دهند سر داده میشد. امسال خاموشی‌ها کنترل شد، ولی دغدعه اصلی که اعتراض مردم به شیوه حکمرانی دولتمردان ماست همچنان بی پاسخ ماند و با مرگ دختر ایران در گشت ارشاد دوباره برافروخته شد. با قطعی اینترنت و عدم امکان پوشش واقعی توسط رسانه‌های مجوز دار داخلی، هدایت خبری به رسانه‌های خارجی رسیده و مردم تلاش می‌کنند اخبار خود را از رسانه‌های خارجی بگیرند.

صدای مردم به موقع شنیده نشده و سیاستمداران و مسئولان ما تلاش کرده اند در پی خاموش کردن صدای منتقدان و اعتراضات باشند. وقتی می‌گوییم آزادی بیان در ایران وضع وخیمی دارد برای این روزهاست که حتی ما بعنوان یک رسانه خصوصی مستقل نمی‌توانیم به راحتی و بدور از ترس به اظهار نظر خود بپردازیم. شرایط فعلی ایران کلاف سردرگمی از انواع مشکلات ناگفته و انباشته‌ای است که بخشی از آنرا در اعتراضات خیابانی و شبکه‌های اجتماعی با اضطراب به نظاره نشسته ایم.

برقی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به اوضاع این روز‌ها معترض بوده، ولی به صورت رسمی کسی نسبت به وقایع اخیر واکنش نشان نداده است. قطعی اینترنت کسب و کار‌های برقی را به شدت مختل کرده و بر نارضایتی‌ها افزوده است. قطعی و کندی اینترنت، اپلیکیشن "برق من" و دیگر ارتباطات الکترونیکی دولت را با مشکل مواجه کرده و رسیدگی به امور مشترکین را به سختی میسر نموده است.

برای خیلی از کسب و کار‌های برقی که هزینه‌های زیادی برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام داده و یا استفاده از واتساپ را بعنوان تنها راه امن و سریع برای ارتباط با مخاطبان و مشترکان برگزیده اند این روز‌ها با فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ عملا تعطیل شده و هیچ جایگزین دیگری حداقل در کوتاه مدت نخواهند داشت. خاطره تلخ فیلترینگ تلگرام در اعتراضات سال ۹۶ و کسب و کار‌هایی که از بین رفت هنوز از ذهن ما‌ها نرفته بود که شوک فیلتر شدن اینستاگرام، واتساپ، لینکدین و ... به آن اضافه شده است. فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام نشان داد دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) و سوشال مارکتینگ (Social Marketing)، کسب و کار‌های مبتنی بر فروش اینترنتی در بستر شبکه‌های مجازی و... جزو پر ریسک‌ترین کسب و کار‌ها در ایران هستند.

شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، توئیتر، وایبر، ویچت، یوتیوب، لینکدین و ... را خودمان فیلتر کرده و سرویس‌هایی نظیر میل چیمپ، اپ استور، الکسا، گوگل تولز، گوگل آنالیتیکس و ... را هم که آنها، ما را فیلتر کرده اند. ما‌هایی که از خودتان مجوز گرفته ایم هر روز از طریق حراست و ارگان‌های نظارتی و... محدود می‌شویم. فشار و خطر این‌ها را که دفع کنیم، انواع و اقسام شکایت را علیه ما و کاربرانمان راه می‌اندازند. اگر از این طریق به جایی نرسید برمی دارند به همه شرکت‌های برقی زنگ می‌زنند که رفاقتی ما را فیلتر کرده و یا حتی در نمایشگاه‌ها و نشست‌ها و... مانع از حضور ما می‌شوند. تازه این وضع ما‌هایی است مجوز رسمی داریم و صد جا تعهد داده ایم بقیه که تکلیفشان روشن است. راهی بجز خیابان برای مردم مانده است؟ جایی بجز رسانه‌های خارجی برای مردم باقی گذاشته اید؟ چطور و به چه زبانی بگوییم که برچسب منافق و معاند به ما نچسبانید؟

‌نخواسته‌های مردم با سرکوب و کشتن به تاخیر می‌افتد، ولی هیچ وقت به انتها نمی‌رسد که حتی برعمق آن افزوده خواهد شد. به امید ایرانی بهتر...

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
کارگری در شرکت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
40
4
بق نیوز کاسه داغ تر از آش نشووووو
چرا ساز مخالف میزنی
همه نهاد های امنیتی علت مرگ را چیز دیگری عنوان کردند چرا شما سعی داری مرگسش را به گشت ارشاد ربط بدی
هدفت از این کار چیست
آب در هاون دشمن نریز
لطفا اصلاح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آب در هاون دشمن نریز؟؟؟

گشت ارشاد باید لوح تقدیر بده بهت
بابت هوش زیادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مطمئنی آدمی؟ مطمئنی یه ارزن شعور، غیرت یا مشابهش رو داری؟ آب چی نریزه جیره خور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تو کارگری یا مامور اطلاعات؟ به تو چه یه رسانه چی باید بنویسه یا ننویسه؟
Iwane
| Iran (Islamic Republic of)
ایا به نظر شما ما باید سخنان این نهادهای امنیتی رو درباره ی هواپپیمای اوکراینی باور کنیم؟ چطور به اونا با این سو پیشینه اعتماد بکنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
38
5
شما چگونه فهمیده اید توسط گشت ارشاد کشته شده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
17
تعدی سربازان معاویه به یک زن مسلمان و یک زن غیر مسلمان و فریاد امام علی (ع) از این ستم، فراز مشهوری از خطبه 27 نهج البلاغه است که اگر هزاران هزار بار خوانده شود کم است.

در بخشی از این خطبه آمده است:

….. اطلاع یافته ام یکى از سربازان معاویه به یک زن مسلمان حمله کرده و دیگرى به زنى غیر مسلمان که با مسلمانان هم پیمان بوده است و سپس طلاهاى او را از بدنش بزور بیرون آورده است و زن تنها وسیله ى دفاعش التماس، خواهش و گریه و درخواست کمک بوده است. سربازان معاویه بدون رنج و زحمت و بدون ریختن یک قطره خون و زخم دیدن با دست پر بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمى شود. بسیار جاى تعجب است بخدا سوگند اتحاد اینان در راه باطل و اختلاف و متفرق بودن شما در راه حق قلب را ریشه کن میکند و غم را افزایش مى دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
1
18
اگر گشت ارشاد عامل مرگ مهسا نبوده پس چی بوده؟ حتی اگر مریضی زمینه ای هم داشته باشد از ترس و فشاری که برای ارشاد به وی وارد شده دچار مرگ شده و این ظلم نیست؟
تا کی می خواهید بجای پاسخ گفتن هی تحدید بکنید؟؟؟؟
هرکی هر حرف می زند شما فوری تحدید به دشمن فرضی می کنید. دیگه خسته نشدید از دشمن فرضی که برای خودتون درست کردید تا هرکاری می خواید بکنید؟
ناصر قربان پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
16
0
تیتر خبر با متن خبر تقریبا در دو جهت مخالف هم قرار دارند . انتظاری که از این خبرنامه می رود در اسمش نهفته است .اهالی این صنعت کارهای زمین مانده زیادی دارند که بایستی کمافی السابق تلاش کنند تا نام نیک به ارث برده را که به زحمات زیادی حاصل شده است حفظ و حراست کنند.
توفیقتان مزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از همون حرفهای احمقانه است که طرف میگه ما سیاسی نیستیم؟ من الان از افسردگی مرگ تین دختر مظلوم دو هفته است افسرده ام و دل و دماغ هیچ کاری ندارم. تو برو مشابه همون چهل سالی که کارت بخور بخور بوده به کارت برس بوقت زمین نمونه کارت.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
8
عالی بود . ممنونم از برق نیوز .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
12
واقعا که چاره ای جز کف خیابان برای اعلام اعتراض وجود ندارد. کسی از مسئولین به حرف حق گوش نمیده و جایی برای دادخواهی نیست حتی در مجموعه صنعت برق، بی عدالتی خیلی زیاده خیل...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
1
وقتی برای انتشار یه کامنت تو برق نیوزکه صرفا برای افشای فساد هست و فاسدین با کمال وقاحت می خوان آی پی طرف رو در بیارن و دودمانش رو به باد بدن چه راهکاری برای مردم باقی میمونه که امید به اصلاح داسته باشن؟
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
ممنونم از برق نیوز. خیلی دوستت داریم
تامین نیرو
|
Canada
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
برای این همه بی عدالتی
برای این همه تأمین نیرو
برای یکسان سازی قرارداد ها
برای حقوق های نا برابر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
اون روز میرسه که همه رئیس‌جمهور رائ نمیدن قیافتون
دیدنیه
من اولین نفر هستم که به رئیس‌جمهور ایران رائ نمیدم.
حالا هر چقدر میتونی خودتونو جررررررر بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
پوست کندس مخصوصا شما آقای ... فقط حواست باشه که تنهایی نگردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
0
آقای ... شبیه همان کسی است که ضحاک مار دوش قشنگ پادشاه ایران رو ... بهش.
بله آقای .... تو هم دست کمی از پادشاه جمشید نداری.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار