کد خبر: ۵۱۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱
جزئیات تامین برق موکب‌ها و معابر راهپیمایی اربعین در پی برپایی راهپیمایی جهانی اربعین حسینی، اقدامات مجموعه برق کشور به ویژه شرکت‌های توزیع برق همجوار با عتبات عالیات در تامین برق پایدار مسیرهای عزاداری و خدمت رسانی به زائران آن حضرت در ایام محرم تشریح شد.

به گزارش برق نیوز، در این نوشته جزئیات تامین برق پایدار موکب‌ها، روشنایی معابر و مسیر‌های راهپیمایی، سیستم سرمایشی، مراکز بهداشتی و اورژانس، مراکز فرهنگی، رفاهی و خدماتی اجرا شده، ارایه شده است.

به مدار آوردن پست سیار ۱۳۲ کیلوولت پسوه در پیرانشهر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در تبیین خدمات این شرکت به زوار حسینی به کمک‌های نقدی و به کارگیری خودرو‌های استیجاری جهت تردد زائران اشاره کرد و اقدامات این شرکت در بخش فنی را شامل راه اندازی پست سیار ۱۳۲.۲۰ کیلوولت پسوه در نوار مرزی پیرانشهر عنوان کرد و توضیح داد:این پست به مرحله بهره برداری نرسیده، اما به جهت تامین نیاز برق راهپیمایی اربعین حسینی عملیات نصب، تست و راه اندازی پست به سرعت به اتمام رسید.

رسول اسماعیل زاده اظهار داشت: پست پسوه شامل شامل تجهیزات بی ترانس ۱۳۲ کیلوولت، ترانس قدرت ۳۰ مگاولت آمپری و یک دستگاه فیدر ۲۰ کیلوولت ورودی و ۵ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است که با توجه به لزوم تامین برق مطمئن شرکت‌های توزیع برق منطقه در مدار قرار گرفت.

برق رسانی به موکب‌ها از تمرچین و حاج عمران تا آمرلی

شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از ابتدای تشکیل ستاد اربعین آماده خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین بود و با تامین نیرو و تجهیزات به ارایه خدمات به زائران و موکب‌ها پرداخت.

مدیرعامل این شرکت به اقدامات فراگیر توزیع برق آذربایجان غربی و خدمات رسانی به زائران حسینی در پیرانشهر، نقده، ارومیه، خوی و دیگر نقاط استان اشاره کرد و از آماده سازی شبکه برق برای ورود زوار حسینی به کربلا از مسیر پایانه مرزی تمرچین و گذر از یادمان شهدای گمنام حاج عمران تا یادمان سردار سلیمانی در آمرلی و سلیمانیه عراق خبر داد که در آمرلی یک دستگاه ژنراتور ۲۰۰ کیلوولت آمپر و ۲۰۰ پروژکتور نصب و ۳ کیلومتر شبکه روشنایی، ۴ تابلوی توزیع و ۵ مجموعه برج نوری احداث و یک و نیم کیلومتر کابل کشی برای تامین برق موکب‌ها اجرا شد.

گفتنی است سردار سلیمانی با فرود در آمرلی، این شهر را از محاصره ۳۶۰ درجه‌ای داعش نجات داد و یادمان سردار سلیمانی به پاس قدردانی از حماسه آزاد سازی آمرلی و جلوگیری از کشتار مردم در این شهر بنا نهاده شده است.

طاهر کیامهر اظهار داشت: با توجه به انتخاب مرز تمرچین به عنوان یکی از مبادی ورودی زائران حسینی به خاک عراق و تصمیماتی که در ستاد اربعین کشور، ستاد استانی و وزارت نیرو اتخاذ شد، وظیفه تامین برق پایانه‌های مرزی، موکب‌ها و پایانه‌های زائران شامل ۶ پروژه در داخل کشور و ۲ پروژه در خاک عراق را عهده دار شدیم که در قالب احداث شبکه ۲۰ کیلوولت، شبکه روشنایی معابر و پست هوایی تعریف و با تلاش تیم‌های عملیاتی متشکل از تکنسین‌ها، سیمبانان و رانندگان و اعزام جرثقیل و بالابر با موفقیت اجرا شد.

احداث ۱۰ پست هوایی و ۸ کیلومتر شبکه

مدیرعامل توزیع برق آذربایجان غربی از احداث ۱۰ دستگاه پست هوایی با مجموع ۱۰۱۰ کیلوولت آمپر ظرفیت و احداث ۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار برای برق رسانی به مراسم سوگواری سالار شهیدان خبر داد.

کیامهر با اشاره به ۵ کیلومتر کابل کشی جهت تامین روشنایی محوطه و برق موکب‌ها، نصب ۸ دستگاه تابلوی برق، ۱۲ دستگاه تابلوی شاتر برای تامین برق تاسیسات پایانه مرزی و محوطه یادمان شهدا، ۲۷۵ دستگاه پروژکتور روشنایی و ۱۵۰ پریز برای استفاده زائران، احداث ۵ مجموعه برج نوری و نصب ۴۸ دستگاه چراغ ۱۰۰ وات LED و ۲۵۰ وات گازی برای تامین روشنایی یادمان شهدا و کارخانه قند را از دیگر اقدامات این شرکت در ایام محرم امسال ذکر کرد.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های صنعت آب و برق در ورودی پیرانشهر و یادمان شهدای حاج عمران، نصب ۵ دستگاه دیزل ژنراتور به همراه دو مولد آماده به کار را از دیگر اقدامات این شرکت برای تامین برق زائران و موکب‌های مستقر در پایانه مرزی، یادمان شهدا و کارخانه قند پیرانشهر ذکر کرد و افزود: تیم خادمان اربعینی شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از ۱۴ شهریور تا ۴ روز پس از اربعین در پایانه مرزی تمرچین و موکب‌های این مسیر حضور داشتند.

افتتاح پست فوق توزیع سیار در مهران

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب از جمله اقدامات این شرکت در ایام محرم امسال را افتتاح پست سیار ۶۳ کیلوولت مهران ویژه مراسم اربعین عنوان کرد که با ۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

این پست در جهت تقویت برق پایانه مرزی مهران و تامین برق پایدار موکب‌ها و مسیر عزاداران حسینی افتتاح شد و با رفع مشکل برق پایانه زرباطیه، روند ورود و خروج زائران حسینی نیز سرعت گرفت.

علی اسدی پیشگیری از پر بار شدن پست ۱۳۲ کیلوولت مهران ۱، افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق منطقه و تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات را از دستاورد‌های این پروژه عنوان کرد که با بهره گیری از یک دستگاه فیدر ترانس ۶۳ کیلوولت، ۶ دستگاه خروجی ۲۰ کیلوولت و یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپری راه اندازی شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب با اشاره به همزمان شدن پیک بار شبکه با ایام اربعین حسینی در سال‌های آینده، توسعه زیرساخت شبکه برق این مناطق را به دلیل افزایش نیاز مصرف برق دستگاه‌های خدمت رسان و اسکان زائران در مناطق مرزی، بسیار ضروری عنوان کرد که نیاز به تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه‌های زیرساختی با مشارکت سایر شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به ویژه شرکت‌های برق منطقه‌ای دارد.

تامین برق ۱۱۰ موکب در ایلام و مرز مهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: احداث و تکمیل زیرساخت‌های لازم جهت تامین برق پایدار و مستمر مسیر راهپیمایی اربعین با ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه انجام شد و اکیپ‌های خط گرم این شرکت عملیات تعمیر و نگهداری شبکه توزیع در شهر‌های مسیر زائران را اجرا کردند.

ولی اله ناصری ادامه داد: به دلیل رشد ۳۰ درصدی مصرف برق مهران در ایام محرم، ضمن افزایش ۳۰ مگاولت آمپری پست فوق توزیع مهران، ۲ فیدر جدید و ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط توزیع برق احداث شد.

وی اهم اقدامات تامین برق این شرکت در مسیر بین المللی مهران را تبدیل خط تک مداره به دو مداره از بلوار امامزاده سید حسن تا پل زائر به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر، تامین برق ۱۵۰ موکب و ساختمان مانیتورینگ فرماندهی ستاد اربعین حسینی با استفاده از ۱۰ دستگاه ترانسفورماتور و ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، تامین و تکمیل روشنایی پارکینگ‌های اربعین و برکت و اقامتگاه اسکان موقت پارک بلوط چغاسبز به طول ۱۰ کیلومتر و تامین برق ۳۲ دستگاه آبسردکن عنوان کرد و از بهره گیری از اکیپ‌های عملیاتی، دیزل ژنراتور‌ها و برج‌های نوری شرکت‌های توزیع استان‌های معین در ایام محرم خبر داد.

گفتنی است پروژه‌های اجرا شده این شرکت در بخش تامین زیرساخت برق اربعین حسینی، شامل احداث ۲۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۹۳ دستگاه پست توزیع و ۲ هزار و ۲۱۰ دستگاه روشنایی معابر است.
توزیع برق ایلام همچنین در این ایام تامین برق ۱۱۰ موکب عزاداران حسینی را برعهده داشته که تامین برق ۸۱ موکب در شهرستان مهران با نصب ۱۳ ترانسفورماتور، ۴۵۰ متر شبکه فشار متوسط و ۲۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و برق رسانی به ۲۹ موکب در سایر شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی با نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور، ۱۹۰۰ متر شبکه فشار ضعیف، ۱۳۰۰ متر کابل کشی فشار ضعیف و ۱۲۰ دستگاه چراغ را شامل می‌شود.

این شرکت همچنین برق ۵۰ آبسردکن در شهرستان‌های مهران و ایلام را با بهره گیری از ۱۷ دستگاه ترانسفورماتور، ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۱۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف تامین کرد.

تامین ۵ دستگاه دیزل ژنراتور و ۵ دستگاه برج نوری سیار، افزایش قدرت ترانس‌های موجود پایانه مرزی و مهران، تامین برق مراکز رفاهی و خدماتی، مراکز فرهنگی، مراکز بهداشتی و اورژانس و مراکز نظامی و امنیتی، توسعه و اصلاح شبکه‌های روشنایی و پارکینگ‌ها و تعمیرات شبکه به صورت خط گرم از دیگر اقدامات توزیع برق ایلام در مراسم اربعین امسال عنوان شده است.

تامین برق بیش از ۱۰۰۰ موکب در مسیر چذابه و شلمچه

شرکت توزیع برق خوزستان طی گزارشی مجموع شبکه موکب‌ها و پارکینگ‌ها در مسیر چذابه را که جهت برق رسانی به ۵۵۰ موکب انجام شده شامل ۴۹.۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۰.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۳۹.۵ کیلومتر کابل خودنگهدار، ۲۳.۲ کیلومتر شبکه روشنایی و ۲ هزار و ۱۹۲ دستگاه چراغ روشنایی معابر عنوان و از شستشوی شبکه فشارمتوسط به طول ۶۵ کیلومتر خبر داد.

برپایه این گزارش از جمله اقدامات این شرکت در احداث و اصلاح شبکه برق شیب عراق، نصب ۲۴ پایه برق و ۵۰۰ متر شبکه به همراه ۳۰ لامپ روشنایی و پروژکتور است.

همچنین مجموع شبکه موکب‌ها و پارکینگ‌ها در مسیر شلمچه جهت برق رسانی به ۵۴۵ موکب شامل ۲۶ کیلومتر و ۷۵۰ متر شبکه فشار متوسط، ۲۳.۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۲ کیلومتر کابل خودنگهدار و روشنایی معابر به طول ۲۵.۱ کیلومتر با ۱۳۱۸ دستگاه چراغ و تعداد ۵۵ دستگاه ترانس توزیع است و ۴۵ کیلومتر از خطوط فشار متوسط نیز مورد شستشو قرار گرفت.

این گزارش اعتبارات هزینه شده شرکت توزیع برق خوزستان در مراسم اربعین حسینی را در مجموع بیش از ۲۹۶ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال اعلام می‌کند و همکاری در برپایی موکب‌ها و توزیع آب آشامیدنی و غذا به مدت ۵ روز با مشارکت حراست کل استان خوزستان و همکاری در اسکان زائران اربعین حسینی و اختصاص خودرو جهت جا به جایی زائران از دیگر اقدامات این شرکت عنوان شده است.

برق‌رسانی به بیش از ۱۵۰ موکب در مسیر مرز خسروی

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه در طول ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق از چند پایانه مرزی بین المللی برخوردار است که فقط از مرز خسروی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان و زائران حسینی امسال تردد داشتند و بین ۳ تا ۴ هزار موکبدار نیز از مرز سومار به سمت عراق رفتند.

وی ادامه داد: امسال در طول ۳۰۰ کیلومتر مسافت از ورودی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی، موکب دایر شد که نسبت به تامین برق و روشنایی موکب‌ها در این مسیر اقدام کردیم و حدود ۱۸۰ کیلومتر از این مسیر به طور مشترک به تردد زائران از مرز خسروی و مهران اختصاص داشت و حجم بالایی از زائران از این بزرگراه به سمت کربلا حرکت کردند که در طول مسیر عملیات برق رسانی به بیش از ۱۵۰ موکب از سوی تلاشگران توزیع برق کرمانشاه انجام شد.

مرادی در ادامه به برق‌رسانی و تامین روشنایی معابر بیش از ۱۰ پارکینگ بزرگ با مجموع ۸۰ هکتار مساحت و احداث برج‌های روشنایی در این پارکینگ‌ها در قصر‌شیرین و مرز خسروی اشاره کرد و برق رسانی به مراکز اورژانس، جایگاه‌های سوخت سیار، بیمارستان صحرایی، اتاق سرد (برای بیماران گرمازده) و تامین برق و روشنایی در پایانه مرزی منظریه عراق را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد که مورد اخیر با همکاری اداره برق خانقین انجام شد.

وی به استقرار شبانه روزی اکیپ عملیاتی این شرکت در مرز خسروی متشکل از ۲۰ نیروی تکنیسین و سیمبان به همراه بالابر و چرثقیل اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰ دستگاه ژنراتور سیار در مرز خسروی و قصر شیرین مستقر کردیم و در طول ایام محرم بدون هیچ‌گونه خاموشی، برق مطمئن و پایدار برای زائران کربلا تامین شد.

مرادی از استقرار قرارگاه اربعین صنعت آب و برق در مرز خسروی جهت خدمات رسانی فوری به زائران و رفع هر گونه نیاز به خدمات آب و برق خبر داد که قدردانی معاون اول رییس جمهور و وزرای نیرو و کشور و استاندار و فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه استان را به همراه داشت.

وی ادامه داد: تلاشگران شرکت توزیع بدون هیچ چش‌مداشتی به طور شبانه روزی پای کار بودند و به عنوان نماینده صنعت برق افتخار داشتم در حد توان به زائران حسینی خدمات رسانی کنم و این افتخار برای صنعت برق است، چرا که بدون پشتیبانی همکاران وزارت نیرو و شرکت توانیر نمی‌توانستیم این سطح گسترده از خدمت رسانی و تامین برق پایدار را به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارایه دهیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار