کد خبر: ۵۱۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
منابع رسانه‌ای خبر دادند، تلفات توفان «ایان» در فلوریدا و بخش‌های دیگری از آمریکا به حداقل ۸۷ کشته افزایش یافته و برق ۱.۱ میلیون نفر قطع شده است.

به گزارش برق نیوز، در شرایطی که خبر‌ها از تدارک جو بایدن برای بازدید از مناطق توفان زده آمریکا حکایت دارد، تلفات انسانی توفان «ایان» همچنان رو به افزایش است.

منابع غربی از آمریکا خبر دادند، توفان مرگبار «ایان» در این کشور همچنان خبرساز است و تلفات انسانی آن به حداقل ۸۷ قربانی افزایش پیدا کرده است.

صلیب سرخ آمریکا توفان اینان را یکی از بزرگ‌ترین فجایع طبیعی که ایالت فلوریدا را درنوردیده، توصیف کرده است؛ توفانی که مقام‌ها را برآن داشته که بیش از هزار نفر از نیرو‌های امدادی را برای کمک به توفان زدگان به مناطق اعزام کنند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، توفان ایان که پورتوریکو و فلوریدا در آمریکا را هدف خود قرار داده، در حال حرکت به سمت واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا و نیویورک است.

بنا بر این گزارش، تاکنون مرگ حداقل ۸۷ نفر در آمریکا در نتیجه توفان ایان تایید شده است و احتمال افزایش تلفات با توجه به ادامه تلاش‌های امدادی برای یافتن افراد از زیر آوار منازل مسکونی تخریب شده وجود دارد.

این رسانه نوشت: «(توفان) ایان به یک "بمب اتمی" تشبیه شده است و هنوز اطلاعی از سرنوشت حدود هزار نفر از مردم در دست نیست البته مقام‌ها معتقدند بسیاری از آن‌ها احتمالا در پناهگاه‌ها یا بدون برق هستند».

این خبر در شرایطی منتشر شده که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و «جیل بایدن» بانوی اول این کشور اعلام کرده‌اند برای بررسی میزان خسارات و دیدار با مقام‌های فلوریدا و پورتوریکو، به این مناطق آمریکا سفر می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، قرار است بایدن و همسرش امروز دوشنبه ابتدا به پورتوریکو بروند و چهارشنبه خودشان را با ایالت فلوریدا برسانند.

صلیب سرخ آمریکا اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ هزار نیروی امدادی در حال ارائه کمک‌ها به ساکنان پنج ایالت هستند که در معرض توفان ایان قرار گرفته‌اند.

توفان ایان تاکنون جان ۸۳ نفر را در ایالت فلوریدا گرفته و چهار آمریکایی هم در ایالت کارولینای شمالی در نتیجه توفان جانشان را از دست داده‌اند.

اسکای نیوز نوشت: «باد‌ها و موج‌های ساحلی توفان ایان میلیون‌ها نفر را طی هفته جاری به وحشت انداخته است و اگرچه اکنون سطح توفان یک درجه کاهش پیدا کرده، اما مقام‌ها هشدار داده‌اند که توفان همچنان خطرناک است.

«مرکز ملی توفان» در آمریکا با هشدار درباره ادامه توفان ایان اعلام کرده که هم اکنون ایان در حال حرکت به سمت جنوب ایالت ویرجنیا است.

در دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی، توفان ایان باعث ایجاد خسارات شدید و قطع برق گسترده شده است.

مقام‌های اداره هواشناسی آمریکا درباره احتمال حرکت توفان ایان به سمت سواحل شرقی این کشور شامل بخش‌های وسیعی از نیویورک، نیوجرسی و واشنگتن دی سی هشدار داده‌اند.

از ایالت فلوریدا خبر‌ها حاکی از آن است که به رغم تلاش‌های نیرو‌های امدادی برای کمک به توفان زدگان، بیش از ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان این ایالت همچنان به برق و اینترنت وایفای (WiFi) دسترسی ندارند.

«ران دوسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا اعلام کرد که «ایلان ماسک» مدیر اجرایی شرکت «اسپیس ایکس» موافقت کرده که سرویس اینترنت ماهواره‌ای این شرکت (استارلینک) رادر اختیار همه کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند و تلاش می‌کنند کمک بگیرند یا با عزیزانشان متحد شوند، قرار دهد.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار