کد خبر: ۵۱۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۹ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱
وزیر نیرو با بیان اینکه تبادل برق با کشور‌هایی امکان آن وجود داشته باشد، حتماً در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: اکنون مبادله برق با برخی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای برقرار است.

به گزارش برق نیوز، «علی‌اکبر محرابیان» در پاسخ به اینکه آیا امکان تبادل برق با کشور‌های عضو سازمان شانگهای برای کشورمان وجود دارد، اظهار کرد: اکنون با برخی از کشور‌ها این امکان برقرار است.

وی با بیان اینکه اکنون مبادله برق با برخی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های برقرار است، ادامه داد: در موضوع صادرات و واردات برق مسافت و سرمایه‌گذاری برای انتقال یک اصل مهم است.

وزیر نیرو گفت: برای تبادل برق با کشور‌هایی که هم از نظر میزان برق موردنیاز و هم از نظر مسافت و هم از اقتصادی بودن به نتیجه برسیم حتماً در دستور کار قرار می‌دهیم.

پیش‌تر هم مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: اکنون ایران قدرت اول منطقه در تولید برق است و با تبادل انرژی الکتریکی با کشور‌های عضو سازمان شانگهای قدرت تولید برق کشورمان را بیش از پیش خواهد شد.

«محمدعلی فرحناکیان» افزود: پیمان شانگهای نصف جمعیت کل جهان را در خود جای داده و علاوه‌برآن از نظر تولید برق قدرت‌های بزرگی نظیر چین با ظرفیت‌های تولید هزاران هزار مگاوات دارد.

وی ادامه داد: سه کشور ایران، هندوستان و روسیه از جمله کشور‌های بزرگ و قدرتمند تولید برق در سازمان همکاری‌های شانگ‌های هستند و کشورمان در این بین جزو معدود کشور‌هایی است که از ظرفیت سوخت‌های فسیلی خوبی برخوردار است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار