کد خبر: ۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
وزیر نیرو با اشاره به کاهش مصرف ۴.۵ درصدی مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته درحالیکه این میزان صرفه‌جویی بدون احتساب رشد تقاضای سالانه نیاز به انرژی برق بوده، گفت: از ملت شریف ایران هم که امسال صرفه جویی بسیار خوبی را انجام دادند تقدیر و تشکر می کنیم.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز شنبه در آئین بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه که با حضور جمعی از مدیران صنعت برق برگزار شد، با اشاره به آغاز دولت سیزدهم و شرایط ناترازی در سال گذشته اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده در آغاز دولت سیزدهم، سالانه حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار مگاوات کسری تراز صنعت برق در کشور وجود داشت که حدود یک چهارم تقاضای مصرف برق کشور بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: در یک برنامه ۱۰۰ اقدامی، کار‌های بسیار عظیم و بی‌نظیری در حوزه برق صورت گرفته که امیدواریم این اقدامات تدوام لازم را داشته باشد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به عبور موفق از تابستان امسال، گفت: همراهی مردم ایران با صنعت برق مثال‌زدنی بود بطوری‌که موجب مدیریت و کاهش مصرف برق در کشور شد.

به گفته محرابیان، بدون احتساب افزایش سالانه مصرف برق و خاموشی‌های سال گذشته، مردم توانستند ۴.۵ درصد صرفه‌جویی کنند و امیدواریم با افزایش همکاری و صرفه‌جویی مردم، شاهد توسعه صنعت و اقتصاد باشیم همانطور که با این مقدار صرفه‌جویی، صنایع نیز به فعالیت خود ادامه دادند و مانند سال‌های قبل دچار مشکل نبودند.

وی با اشاره به وجود ۶۳۰ هزار واحد تولیدی صنعتی و صنفی در کشور که سال گذشته متاسفانه همواره با قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کردند، گفت: از این تعداد، ۵۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک که اشتغال بسیار زیادی دارد، شاهد حتی یک ساعت قطعی برق نیز نبودند.

محرابیان با اشاره به داده‌های انجمن بین المللی فولاد به عنوان یک مرجع قابل استناد عنوان کرد: بر اساس گزارش این مرجع بین‌المللی، فولاد ایران در تیر و مرداد امسال، شاهد رشد ۳۵ و ۶۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده که با توجه به وابستگی شدید صنعت فولاد به انرژی برق، این موضوع حائز اهمیت است.

وزیر نیرو اضافه کرد: در طول چهار سال دولت سیزدهم، ۱۵ هزارمگاوات رشد تولید از طریق نیروگاه‌های حرارتی در اختیار این وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

محرابیان یادآور شد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که متوسط افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی در طی سال‌های گذشته، دو هزار مگاوات بوده، در حالی که در سال اول دولت سیزدهم، این میزان به ۶ هزار مگاوات رسیده که یک رکورد محسوب می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار