کد خبر: ۵۱۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
وزیر نیرو گفت: صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌های مدیریت مصرف از هم‌اکنون برای تابستان ۱۴۰۲ در دستور کار وزات نیرو قرار گرفته است.

به گزارش برق نیوز، علی اکبر محرابیان اظهار داشت: تامین آب و برق مردم در سراسر کشور از اساسی‌ترین اولویت‌ها و ماموریت‌های وزارت نیروست و در انجام وظایف محوله اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

وزیر نیرو با تقدیر از مردم بخاطر صرفه جویی در تابستان امسال خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در بحث مصرف برق و آب یک مساله ضروری است و رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار جامعه در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وزیر نیرو باتأکید بر اینکه صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌های مدیریت مصرف از هم‌اکنون برای تابستان ۱۴۰۲ در دستور قرار گرفته است اظهار داشت: سیاست حاکم بر برق کشور برای رفع ناترازی برق در اجرا طرح‌های توسعه صنعت برق برنامه‌ریزی شده است.

علی اکبر محرابیان اضافه کرد: در این راستا ارتقا نیروگاه‌های موجود برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای در نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی و تجدیدپذیر از سیاست‌هایی است که دنبال می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: در کنار طرح‌های توسعه نیروگاهی موضوع مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری صنعت برق مورد توجه ویژه قرار دارد.

محرابیان اظهار داشت: در طول چهار سال دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت ۱۵ هزار مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه‌های حرارتی در اختیار این وزارتخانه، مدنظر و برنامه‌ریزی شده که طی یک سال نخست این دولت، یک‌سوم تولید این میزان محقق شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: بررسی آماری نشان می‌دهد که متوسط افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی طی سنوات گذشته، دو هزار مگاوات بوده است درحالی که در سال نخست دولت سیزدهم، این میزان به شش هزار مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود سه برابر رشد داشته و یک نوع رکورد محسوب می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: با تأمین برق مناسب در تابستان سال جاری، حتی اجازه قطع یک ساعت برق ندادیم تا تولید و اشتغال کشور دچار مشکل نشود.

وزیر نیرو خطاب به واحد‌های صنعتی و تولیدی برای صرفه جویی در مصرف برق ابراز داشت: اگر واحد‌های بزرگ صنعتی و تجاری و صنفی نسبت به رعایت بهینه مصرف برق اقدام نکنند، مشکلاتی بوجود می‌آید.

محرابیان با بیان اینکه ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور به‌شدت وابسته به برق هستند گفت: از مجموع ۶۴۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی و صنفی کوچک و متوسط در کشور، ۵۸۵ هزار واحد که دارای بیشترین اشتغال هستند، به شدت وابستگی به برق دارند که رعایت صرفه‌جویی الزامی است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
1
5
بنظر نیازی به مدیریت مصرف نیست، دوتا توربین بزارید جلو دهن مسولان، 10هزارمگاواماتا برق تجدیدپذیر از دروغ هاشون تولید میشه، البته پاک نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
هستند کسانی که از خود مایه گذاشتند برای این میدان نبرد چناب وزیر و بدانید از پشت تیر خوردند ، اگر واقعا اهل شعار نیستید یک ساختار جدید برای بهینه سازی میدانی پیاده فرمایید.
طرح کم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
پتانسیل در بخش های مختلف بشدت وجود دارد ، لطفا با بخش خصوصی همکاری کنید نه برای شناسایی پتانسیل ها بلکه برای اجرا
موفق باشید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار