کد خبر: ۵۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای ارتقای زیبایی شهر اهواز و مبلمان شهری، مسیر دو پست برق فوق توزیع فلسطین در کیانپارس و گلبرگ در کیان آباد به صورت کابلی (زمینی) احداث خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: بعد از ۱۷ سال که آخرین مورد کابلی کردن مسیر پست توحید و باغ معین در اهواز انجام شد، خط ارتباطی بین دو پست GIS ۱۳۲ کیلوولت در حال احداث فلسطین و گلبرگ نیز به صورت کابلی و زمینی احداث خواهد شد.

وی افزود: برای این اقدام قراردادی با ارزش سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با شرکت تولید سیم منعقد شد تا ۱۶ کیلومتر سیم مورد نیاز این پروژه را آماده و تحویل این شرکت دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه کابلی کردن مسیر بین پست‌ها به دلیل قیمت کابل ۱۲ تا ۱۵ برابر خطوط هوایی نیاز به سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: با توجه به بافت شهری اهواز، دو پست GIS در حال احداث فلسطین و گلبرگ در کیانپارس و کیان آباد در اولویت اولین اقدام کابلی کردن قرار گرفتند که بعد از تحویل کابل از سوی شرکت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

دشت بزرگ بیان کرد: ایجاد خطوط هوایی نیاز به ایجاد حریم و عدم ساخت و ساز در محدوده خطوط دارد که این اقدام در شهر‌ها سخت و مبلمان شهری را نیز نامنظم می‌کند، اما کابلی کردن خطوط ارتباطی پست‌های برق شهری علاوه بر عدم نیاز به حریم به دلیل زیرزمینی بودن، از کیفیت انتقال توان، ماندگاری و امنیت بیشتری نیز برخوردار هستند.

وی گفت: علی رغم هزینه زیاد، تلاش می‌شود مسیر برق دار کردن پست‌های جدیدی که در کلانشهر اهواز در حال احداث هستند، به صورت کابلی باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار