کد خبر: ۵۱۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
وزیر نیرو با اشاره به روند احداث نیروگاه‌ه‌های تولید برق توسط صنایع معدنی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های احداث شده صنایع تا تابستان سال آینده به ۱۴۰۰ مگاوات می‌رسد.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" در حاشیه جلسه پیگیری و بررسی روند احداث نیروگاه‌ه‌های تولید برق توسط صنایع در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزرات خانه نیرو و صمت منعقد شد که در چارچوب این تفاهم‌نامه صنایع انرژی‌بر کشور با حمایت دولت بتوانند احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه را اجرا کرده و عمده برق تولیدی نیروگاه‌ها توسط صنایع به صورت مستقیم استفاده شود.

وزیر نیرو افزود: این طرح باعث می‌شود محدودیت‌هایی که در اثر مدیریت مصرف سال‌های گذشته برای صنایع به وجود می‌آمد جبران شده و برق دائمی و پایداری در تمامی فصول برای آن‌ها تامین شود.

وی ادامه داد: در چارچوب این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی و پیگیری‌های مدوام در دستور کار قرار گرفت که صنایع برای احداث بیش از ۱۴ هزار مگاوات اعلام آمادگی کردند و بخشی از واحد‌های صنعتی اقدامات احداث نیروگاه‌های خود را آغاز کردند که یک واحد نیروگاه نیز طی ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۲ نیز بخشی از این نیروگاه‌ها به بهره‌برداری برسد و باقی نیروگاه‌ها نیز در آینده به طور کامل افتتاح شده و به شبکه متصل شوند.

محرابیان با بیان اینکه ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه احداثی صنایع تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در بازه زمانی نهایت سه سال آتی باقی مانده نیروگاه‌ها نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

هماهنگی وزارت‌خانه‌های نیرو و صمت برای تامین برق صنایع در تابستان امسال

در ادامه "سیدرضا فاطمی امین" وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت برق در موضوع تولید، اظهار کرد: خوشبختانه در تابستان امسال هماهنگی بسیار مناسبی با وزارت نیرو صورت گرفت که منجر به تامین کامل برق صنایع شد، اما هنوز نگرانی برای سال‌آینده وجود دارد که در حال اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به استقبال مناسب صنایع از طرح احداث نیروگاه، گفت: ۲۹ شرکت تولیدی و صنعتی درخواست احداث نیروگاه را ارائه دادند که نشانگر استقبال صنایع معدنی از این طرح است.

فاطمی امین با بیان اینکه قرارداد احداث ۱۰ هزار مگاوات به صورت کامل بسته شده و مابقی نیز در حال پیگیری است، اضافه کرد: این طرح برای اطمینان واحد‌های تولیدی از تامین برق پایدار بسیار موثر است.

وزیر صمت با اشاره به افزایش مصرف برق در بخش تولید، خاطرنشان کرد: مصرف برق در بخش صنعت روز به روز در حال افزایش است و این موضوع نشان‌دهنده افزایش تولید در کشور است.

به گفته فاطمی امین، صنعت فولاد در پنج‌ماه نخست سال جاری ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد تولید داشته است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار