کد خبر: ۵۱۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
در صورتی که شاهد بروز هر گونه خرابکاری در زیر ساخت‌های انرژی در اروپا باشیم و یا اینکه روسیه بیش از این صادرات گاز خود به کشور‌های اروپایی را کاهش دهد، بروز سهمیه بندی یا خاموشی در کشور‌های اروپایی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

به گزارش برق نیوز، اروپا باید از یک طرف پول بیشتری برای واردات گاز LNG پرداخت کند و از سوی دیگر دعا کند که در زمستان پیش‌رو هوا خیلی سرد نشود و شاهد کاهش تقاضا برای حامل‌های انرژی در قاره سبز باشیم. در صورتی که شاهد هرگونه خرابکاری در زیرساخت‌های حوزه انرژی در اروپا باشیم و یا صادرات گاز روسیه به اروپا بیش از این کاهش یابد سهمیه بندی برق یا خاموشی در کشور‌های اروپایی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حتی اروپا اگر بتواند زمستان پیش‌رو را بی دردسر پشت سر بگذارد و خانه‌های مردم در فصل زمستان گرم شود، اروپا با یک چالش بزرگتر در پر کردن ذخایر گازی خود برای سال آینده روبرو خواهد بود. در واقع کار اروپا برای انبار کردن گاز برای فصل زمستان نسبت به امسال سخت‌تر است.

اتحادیه اروپا هدف گذاری پر کردن ۸۰ درصد ظرفیت انبار‌های ذخیره سازی گاز خود تا ماه نوامبر برای سال جاری را تعیین کرده بود که البته توانسته‌اند هم اکنون ۹۱ درصد ظرفیت انبار‌های گازی قاره سبز را پر کنند.

اما توقف صادرات گاز روسیه به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم به شکل گرفتن یک شکاف در تامین گاز مورد نیاز اروپا منجر شده است. روسیه به شکلی نظام‌مند در واکنش به تحریم‌های غرب که به خاطر درگیری نظامی با اوکراین علیه این کشور اعمال شد صادرات گاز به اروپا را کاهش داده است. لازم به ذکر است از ماه سپتامبر صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق شبکه خطوط لوله نورد استریم به طور کامل متوقف شده است.

کارشناسان می‌گویند اروپا در زمستان امسال با کمبود ۱۵درصدی در تامین گاز مورد نیاز خود با مبنا قرار دادن متوسط تقاضا طی سال‌های گذشته روبرو است. این بدان معناست که اروپا برای عبور از زمستان باید مصرف گاز خود را کاهش دهد.

کانیت کازوکوقلو، مدیرعامل موسسه FGE می‌گوید شرایط همچنان بسیار شکننده خواهد بود. مصرف گاز خانوار‌ها در آلمان در پایان ماه سپتامبر و به خاطر سرد شدن هوا نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش یافته و تقاضای گاز در این کشور در هفته پایانی ماه سپتامبر ۱۴ درصد بیشتر از متوسط چهار سال گذشته بوده و این مسئله یک مشکل جدی است.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار