کد خبر: ۵۱۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط ۲ مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک - سبزآب، با هدف انتقال انرژی این نیروگاه به شبکه سراسری احداث و تحت ولتاژ قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: عملیات احداث خط ۲ مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک به پست برق سبزآب شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول ۳۱ کیلومتر مدار به پایان رسید و تحت ولتاژ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه اتصال نیروگاه اندیمشک (دوکوهه) و انتقال انرژی از نیروگاه به شبکه سراسری و کاهش وابستگی به تولید نیروگاه آبی در بخش ۲۳۰ کیلو ولت (نیروگاه دز)، تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری به خصوص متقاضیان صنعت فولاد، پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ۲۳۰ کیلوولت در ناحیه شمال خوزستان محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: برای امکان انتقال توان تولیدی نیروگاه دوکوهه به شبکه پایین دست، پیش از این فاز اول پست ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت ۵۰ مگاوات آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برق‌دار و وارد مدار شده است.

دشت‌بزرگ توضیح داد: علاوه بر خط مذکور، برای انتقال برق نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری، پیش از این خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه اندیمشک تا محل اتصال خطوط شوش ‏- هفت‌تپه به طول ۲‏.۳۵ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۹۰ میلیارد ریال نیز احداث شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار