کد خبر: ۵۱۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
آغاز اجرای طرح حمایتی نیروگاه‌های خورشیدی از ابتدای آبان ماه مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس کوچک ساتبا گفت: پیش بینی می‌کنیم از ابتدای ماه آبان عملیات احداث این سامانه‌ها در سراسر کشور آغاز شود.

به گزارش برق نیوز، جعفر محمدنژاد سیگارودی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم برخوردار در مناطق محروم انجام می‌شود و خانواده‌ها از طریق سازمان‌های حمایتی سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام، سازمان بهزیستی و معاونت روستایی و توسعه مناطق محروم ریاست‌جمهوری معرفی و پس از تایید نهایی به سازمان ساتبا برای عقد قرارداد خرید تضمینی معرفی خواهند شد و ان‌ها به مدت ۲۰ سال ضمن تامین برق کشور از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۷ شرکت برای تامین تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: خرید برق در بخش حمایتی به ازای هر کیلووات ساعت ۲۲۰۰ تومان اعلام شده، مشوق بعدی اعطای وام‌های کم‌بهره است که بانک‌های عاملی که تعیین شده اند موظف به تامین منابع هستند.

مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس کوچک ساتبا با بیان اینکه در برنامه دولت سیزدهم توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر مورد توجه است و برای این مهم تدابیر لازم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بر اساس این برنامه توسعه و ایجاد ۷۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در دستور کار است.

محمدنژاد ادامه داد: مقدمات اجرای این طرح در نظر گرفته شده و در دست اجرا است و بر اساس مصوبه اخذ شده از شورای اقتصاد به منظور احداث ۴۰۰۰ مگاوات برای دو سال آینده، مناقصه برای ساختگاه‌های تعیین شده در کشور انجام شده و طی مرحله اول مناقصه ساختگاه‌ها برای ظرفیت ۱۴۳۰ مگاوات در حال واگذاری به برندگان مناقصه بوده و مرحله بعدی مناقصه مربوطه در شرف برگزاری است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای ایران در حوزه انرژی خورشیدی، گفت: ایران به طور میانگین دارای ۳۰۰ روز آفتابی در سال است که همین مساله ظرفیت بالایی را برای تولید برق از انرژی خورشیدی در ایران فراهم کرده است و باید از آن بهره برد.

مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس کوچک ساتبا با اشاره به نحوه درخواست برای نصب نیروگاه خورشیدی انشعابی در پشت بام منازل یا سقف سوله‌های صنعتی نیز گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مهرسان شرکت‌های توزیع نیروی برق استان محل استقرار، نسبت به دریافت مجوز مربوطه و عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال اقدام کنند.

محمدنژاد افزود: بدین صورت که مشترک باید به شرکت توزیع برق محل سکونت خود مراجعه و قرارداد را که از قبل طراحی شده، امضا کرده و از پیمانکاران صلاحیت سنجی شده که در هر شهری فعال هستند، یک پیمانکار انتخاب و نیروگاه را طی مدت کوتاهی احداث کند.

به گفته وی شرکت توزیع نیز بر اساس قرارداد، کنتور را برای مشترک نصب می‌کند و مبالغ برق تولیدی بر اساس صورت حساب‌های ارسالی، به صورت دوماهیانه پرداخت می‌شود. البته در تلاش هستیم دوره‌ی پرداخت را به یک ماه کاهش دهیم.

وی در پایان در خصوص زمان آغاز اجرای طرح حمایتی نیروگاه‌های خورشیدی که همزمان در سراسر کشور انجام خواهد شد، گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، هماهنگی با تمامی نهاد‌ها و شرکت‌های توزیع برق کشور و صلاحیت سنجی مالی و فنی که از شرکت‌های تامین کننده‌ی تجهیزات را در دست انجام داریم، پیش بینی می‌کنیم از ابتدای ماه آبان عملیات احداث این سامانه‌ها در سراسر کشور آغاز شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار