کد خبر: ۵۱۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
جزئیات افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها برای تابستان ۱۴۰۲ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیک‌ مصرف برق در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده تا تابستان سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به توان تولید برق کشور افزوده شود.

به گزارش برق نیوز، «هادی مدقق» افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم از هم اکنون برای پیک‌بار تابستان سال آینده انجام شده و اقدام‌های لازم هم در دست انجام است.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار مگاوات واحد نیروگاهی جدید توسط شرکت برق حرارتی اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق حرارتی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در ابتدای دولت سیزدهم بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث نیروگاه توسط صنایع به امضا رسید، گفت: بر این اساس یک هزار و ۴۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده نیروگاه برای پیک‌بار سال آینده توسط بخش صنایع احداث و وارد مدار شود.

مدقق خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ذکر شده در ابتدا برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع بود که اکنون صنایع بیشتری تمایل پیدا کرده‌اند تا نیروگاه احداث کنند و به‌تدریج این واحد‌ها احداث و وارد مدار خواهند شد.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های احداثی توسط صنایع در پیک‌بار تابستان امسال فقط یک واحد سمنان بود که گرچه چندان قابل‌توجه نبود؛ اما وارد مدار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق حرارتی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی شده برای پیک تابستان ۱۴۰۲ حدود ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود.

مدقق خاطرنشان کرد: حدود ۲۹۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده (نیروگاه‌های کوچک زیر ۲۵ مگاوات که به‌صورت محلی وارد مدار می‌شوند) نیز برای تابستان سال آینده پیش‌بینی‌شده که تأمین برق انجام دهند.

وی گفت: برنامه ارتقا توان نیروگاهی نیز ۴۹۰ مگاوات طراحی شده تا از این طریق نیز به ظرفیت تولید برق کشور در تابستان ۱۴۰۲ افزوده شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق حرارتی ادامه داد: برای پیک تابستان ۱۴۰۲ علاوه بر آنکه همه برنامه‌های قبلی باید تکمیل شوند باید ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید افزوده شود و به‌این‌ترتیب آن ۶ هزار مگاواتی که برای تابستان ۱۴۰۲ تعهد شده وارد مدار خواهد شد و ظرفیت شبکه را افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
پدر هوشمندسازی پس از آباد کردن تپه کنتورهای هوشمند و متعلقات آن، حال قدم در تپه ایی دیگر نهاده و بزودی تولید برق حرارتی را متحول خواهد کرد. متاسفانه درحال حاضر با پدر دار شدن تولید برق حرارتی، بخش هوشمندسازی و کنتورهای هوشمند بی پدر شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
وعده های درشت.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
اون جا هم که رفته باز شروع کرده به مصاحبه و آمار فیک دادن
بابا ول کن دیگه
از این همه دستاوردتراشی چه خیری دیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
اِه
اینم که رفت تو کار ماله کشی کار آقایون
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
ایشون را ازتوانیر بیرونش کردند آمد برق حرارتی شده با التماس مدیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار